کد خبر: ۶۶۴۴۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۱۷هزار و ۱۹۰ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۲ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۶۸۵ بیمار و ۲۰۸ فوتی جدید

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۷هزار و ۱۹۰ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۲ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۲۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۹ هزار و ۴۳۷ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۷هزار و ۱۹۰ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۱۲ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۶۸۵ بیمار و ۲۰۸ فوتی جدید

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۶۸هزار و ۱۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۵۰۸ هزار و ۴۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در استان مازندران اسفند پارسال با خیز شدید و قابل ملاحظه موارد ابتلا و بستری بیماری کووید۱۹ مواجه شدیم و از تیر امسال مجددا شیوع بالا و خیز شدید این بیماری را در استان مازندران شاهد هستیم به طوری که ۲۰ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و دو شهرستان در وضعیت هشدار هستند.

وی ادامه داد: تعداد موارد بستری و ابتلا در استان مازندران در ۶ هفته گذشته دو برابر شده است و افزایش موارد این بیماری در مازندران واقعا نگران کننده است بنابراین از مردم می خواهیم از هرگونه سفر به مازندران خودداری کنند.

لاری گفت: در استان لرستان نیز شاهد خیز شدید بیماری کووید۱۹ در اسفند پارسال بودیم و از اوایل خرداد دوباره شیب افزایشی موارد ابتلا و بیماری این بیماری در لرستان شاهد هستیم به طوری که هم اکنون ۷ شهرستان استان لرستان در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار هستند و موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانهای لرستان مانند خرم آباد، علی گودرز، سلسله و دلفان شیب تندتری دارد.

وی گفت: در استان قم نیز همان طور که می دانید اولین موارد ابتلا و فوت کووید۱۹ را در سال گذشته شاهد بودیم و خیز شدید این بیماری را اسفند پارسال در این استان پشت سر گذاشتیم اما از اواخر خرداد مجدد نمودار موارد ابتلا و بستری کووید۱۹ در قم صعودی شده است و بیم آن می رود که سهل انگاری و عادی پنداری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در استان قم باعث افزایش بیشتر این بیماری بشود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: کنترل و خاموشی اپیدمی کووید۱۹ فقط به عزم ملی همه ایرانیان در رعایت سه اصل فاصله گذاری ۱.۵ تا دو متری، استفاده از ماسک و شستن مداوم دست ها بستگی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
1
مشخصه که آمار کرونا هم ساختگیست بیش از چند ماهه که همین عددهاست
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
1
این عکس مال زمستانه 1398 را در وسط مردادماه کار کرده اید -
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین