کد خبر: ۶۶۴۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

شیوع مجدد کرونا در اروپا / افزایش مبتلایان در سوئیس و زمزمه‌های قرنطینه لندن

در روزهای اخیر شمار مبتلایان جدید کووید-۱۹ در اسپانیا افزایش یافته و متوسط ابتلای روزانه در این کشور در هفته گذشته به بالای ۲۰۰۰ مورد رسیده اما تنها اسپانیا نیست که با افزایش موارد ابتلا روبرو شده است بلکه فرانسه، سوئیس و حتی بخش‌هایی از بریتانیا نیز از افزایش شمار مبتلایان خبر داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام سوئیسی اعلام کرد که این کشور باید محدودیت‌هایی را برای مهار مجدد ویروس کرونا به دلیل افزایش اخیر موارد ابتلا اعمال کند.

مارتین آکرمان، رئیس جدید کارگروه ویروس کرونا در سوئیس تاکید کرد برای اینکه در آینده نیاز به اقدامات سخت‌گیرانه‌تر نباشد باید از هم اکنون محدودیت‌هایی را اجرایی کرد.

میانگین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سوئیس این روزها به ۲۰۰ مورد در روز رسیده است در حالیکه این آمار در ماه ژوئن به طور میانگین ۳۵ مورد ابتلای جدید در روز بود.

آکرمان تاکید کرد که سوئیس در آستانه افزایش چشمگیر در موارد ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارد.

سوئیس در ماه مارس (اسفند/ فروردین) قرنطینه جزیی را اجرایی کرد و فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها بسته شدند. با این حال تاکنون ۳۵ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و هزار و ۷۰۷ نفر در این کشورِ ۸.۶ میلیون نفری جان خود را به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ از دست دادند.

رئیس جدید کارگروه ویروس کرونا در سوئیس همچنین خواستار اجباری شدن استفاده از ماسک در فضاهای بسته شد. در حال حاضر استفاده از ماسک تنها در وسایل نقلیه عمومی و برخی تجمع‌های سیاسی اجباری است.

زمزمه‌ قرنطینه مجدد لندن

همزمان برخی از رسانه‌های انگلیس اعلام کردند که بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در حال تصمیم‌گیری برای قرنطینه لندن است. روزنامه‌های ساندی تلگراف و ساندی تایمز نوشتند که نخست وزیر دستور داده است در صورت افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کووید-۱۹ آمادگی‌های لازم ایجاد شود.

با این حال رابرت جنریک، وزیر مسکن، اجتماعات و دولت محلی انگلیس اعلام کرد که از طرحی برای قرنطینه لندن اطلاع ندارد اما این کشور از همه گزینه‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کند.

صادق خان، شهردار لندن نیز روز جمعه گذشته در توئیتی نوشت: همه ما هنوز با تهدید کووید-۱۹ زندگی می‌کنیم. بسیار مهم است که همه توصیه‌های بهداشتی را برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا پیگیری کنیم و محدودیت‌های جدید در لندن اعمال شود.

محدودیت‌های سفر به برخی از مناطق اروپا

از سوی دیگر برخی کشورهای اروپایی برای اینکه افزایش شمار مبتلایان کووید-۱۹ به کشور آن‌ها سرایت نکند، محدودیت‌های ترددی به کشورهای اروپایی دارای آمار بالای کرونا اعمال کرده‌اند.

بلژیک روز شنبه فهرست کشورهایی که سفر توریستی به آن‌ها در محدوده اروپا ممنوع است به روز و گسترده‌تر کرد. در این فهرست سفر به برخی از شهرها در اسپانیا مانند بارسلون، یا ژنو در سوئیس و برخی نقاط در فرانسه ممنوع است. البته چند شهر از بلغارستان و رومانی و بریتانیا نیز در این فهرست جای گرفته‌اند.

اسپانیا که بار دیگر درگیر افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا شده با مشکلی دیگری نیز روبرو است. برخی از کشورهای اروپایی محدودیت‌های سفر به این کشور وضع کرده‌اند یا به شهروندان خود هشدار داده‌اند که به مناطق آلوده اسپانیا سفر نکنند و اگر سفر کردند باید قرنطینه شوند.

بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایرلند، نروژ، هلند، دانمارک، اتریش، فنلاند و لهستان از جمله این کشورهای اروپایی هستند و این موضوع آسیب جدی به صنعت گردشگری اسپانیا وارد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین