کد خبر: ۶۶۴۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰

کالیفرنیا همچنان در حال سوختن است

با گذشت چهار روز از وقوع آتش سوزی مهیب در جنوب کالیفرنیا خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد سه شنبه می‌نویسد: خشم بزرگترین آتش سوزی کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ همچنان می‌دمد.
آفتاب‌‌نیوز :

آتش سوزی عظیم در کوههای شرق لس آنجلس که بزرگترین آتش سوزی امسال کالیفرنیای جنوبی به حساب می آید همچنان ادامه دارد و با گسترش آتش سوزی‌ها هزاران نفر مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سازمان آتش نشانی کالیفرنیا اعلام کرد: آتش سوزی مهیب که از شامگاه روز جمعه آغاز شد همچنان در حال گسترش است و پیشبرد آتش سوزی به بیش از ۴۱ مایل (۱۰۶ کیلومترمربع) رسیده است.

کالیفرنیا همچنان در حال سوختن است

جان مدینا سخنگوی صلیب سرخ آمریکا می‌گوید: از صبح دوشنبه (به وقت محلی) تا کنون فقط ۵درصد از آتش سوزی مهار شده است و گسترش آتش سوزی در کنار تهدیدات ویروس کرونا استرس و نگرانی تیم تخلیه را دوچندان کرده است.

با گسترش آتش سوزی در کالیفرنیا هزاران نفر از ساکنان این مناطق ناچار به ترک منازل خود شده‌اند و بیش از یک هزار و ۳۰۰ آتش‌نشان در بخش‌های مختلف آن مستقر شده‌اند تا پیشروی شعله‌های عظیم آتش را متوقف کنند.

فرماندار کالیفرنیا بودجه اضطراری دولتی برای کمک به مقابله با این آتش‌سوزی بزرگ تصویب کرد تا از وجود منابع کافی برای مهار آن اطمینان حاصل شود.

شبک خبری سی بی‌اس لس آنجلس نیز گزارش داد از چهار هواپیمای آبپاش همراه با دو هلی کوپتر درخواست شده تا برای مهار آتش سوزی در محل حاضر شوند.

آتش سوزی یکی از چندین موردی است که مقامات کالیفرنیای جنوبی در میانه موج گرما با آن مواجه هستند. این در حالی است که چندین منطقه در این تابستان رکورد گرمای هوا را شکسته‌اند. به گونه‌ای که منطقه ترمال و ایدیل وایلد که هر دو در منطقه پالم اسپرینگز قرار دارند بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

ترمال درجه حرارت بالای ۱۲۰ درجه فارنهایت (نزدیک به ۴۹ درجه) را ثبت کرده که این میزان از گرمای هوا از سال ۱۹۹۶ تاکنون یک رکورد به شمار می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین