کد خبر: ۶۶۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۳

تاکید بوش بر حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، در مصاحبه با يک شبکه تلويزيونی آلمانی گفت: من قاطعانه بر اين باور هستم که مساله اتمی ايران می تواند طریق ديپلماتيک حل شود.

بوش که پيش از سفر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، به آمريکا صحبت می‌کرد افزود: اين مساله موضوعی مهم در مذاکرات آنها خواهد بود.

رييس جمهوری آمريکا درباره رویکرد ایران در بحران هسته ای این کشور، گفت: آنچه رهبری ايران بايد انجام دهد اين است که برنامه غنی سازی اورانيوم را متوقف سازد، آنگاه راه برای گفت و شنود و پيشرفت بازخواهد شد.

رييس جمهوری آمريکا در پاسخ به اين پرسش که آيا در صورت خودداری ايران از اجرای خواست بین المللی، استفاده از نيروی نظامی را بررسی خواهد کرد يانه، گفت: ما هميشه سعی داريم نخست ديپلماسی را آزمايش کنيم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل نيز گفته است او هنگام ملاقات با بوش، از وی خواهد خواست از کوشش های جامعه بين المللی برای حل بحران اتمی ايران از راه مذاکره حمايت کند.

خانم مرکل پيش از ديدار خود با رييس جمهوری آمريکا تاکيد کرده بود: که کشورش خواهان حل مسئله بحران ايران از طريق ديپلماتيک است.

صدر اعظم آلمان که در برلين و در مراسم دريافت جايزه ليوبيک مرکز يهوديان آلمان صحبت می کرد، افزوده بود: ما ، به همراه ديگر کشورها، خواهان يک راه حل ديپلماتيک هستيم، و به عنوان بخشی از اين سياست، آلمان آماده است اگر ايران از (موضع خود) عقب نشينی نکند، از تحريم های گسترده، شديد و بيشتر عليه اين کشور عليه اين کشور حمايت می کند.

کشوره های عضو گروه ۱+۵ در نشست هقته گذشته خود در لندن توافق کردند در صورتی که گزارش های محمد البرادعی، مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی، و خاوير سولانا، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، حاکی از نتايج مثبت تلاش های ديپلماتيک تازه اين دو برای حل مسئله هسته ای ايران نباشد، با تصويب قطعنامه سوم، تحريم های تازه ای بر عليه جمهوری اسلامی وضع کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین