کد خبر: ۶۶۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۷
بازخوانی دوازده نامه در آفتاب؛

نامه چهارم؛ صلح پایدار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفته گذشته، پاسخ آیت الله هاشمی رفسنجانی به صدام مورد بازخوانی و تحلیل قرار گرقت. این هفته، آفتاب به بازخوانی پاسخ آیت الله هاشمی به نامه ای که عرفات به عنوان میانجیگر ارسال کرده است می‌پردازد.

در ابتدای این پاسخ که به فراخور نامه عرفات به آیت الله هاشمی رفسنجانی، به صورت کوتاه و خلاصه تدوین شده است، آیت الله هاشمی با اشاره به «اختلاف و چنددستگی کشورها،جنبشها و نیروهای مسلمان و ضد صهیونیست جهان اسلام»، به صورتی تلویحی به عرفات یادآوری می‌کند که علت این امر چیزی جز فراموش کردن هدف اصلی -«که همان جهاد تا آزادی و رهایی است»- نیست و با همین نگاه عرفات و سایر کشورها و جنبشهای اسلامی را دعوت به انسجام و اتحاد می‌کند. موضوعی که با گذشت سالها از آن نامه هنوز محقق نشده است و نیاز دنیای اسلام به اتحاد و انسجام همچنان احساس می‌شود.

رییس وقت جمهوری اسلامی ایران در ادامه یک بار دیگر موضع منطقی «رهبری و ملت انقلابی و مسلمان ایران» را در حمایت از حقوق «ملت مسلمان، شجاع، مقاوم و مبارز فلسطین» تکرار می‌کند و با اشاره به پاسخی که برای صدام تنظیم شده است، راه حصول به نتیجه نهایی، یعنی صلح ایران و عراق را اقدام با حسن نیت صدام اعلام می کند و به این ترتیب بی‌اعتمادی خود را به طرف عراقی نشان می‌دهد.

متن کامل این نامه در پی می‌آید:


                                بسم الله الرحمن الرحیم 

جناب آقای یاسر عرفات
رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین

نامه جناب‌عالی که توسط فرستاده ویژه ارسال شده بود، دریافت گردید.
آرزوی ما آن است که در این شرایط سخت و بحرانی همه کشورها و جنبشها و نیروهای مسلمان، مبارز و ضد صهیونیست جهان اسلام، حول محور واحدی که همان جهاد تا آزادی و رهایی است، گرد آیند.

رهبری و ملت انقلابی و مسلمان ایران بارها به صراحت مسئله فلسطین را مسئله خود دانسته و آمادگی خویش را برای بذل امکانات جهت احقاق حقوق این ملت مسلمان شجاع و مقاوم و مبارزاعلام داشته‌اند و جواب نامه مورد نظر شما به گونه‌ای که راه رسیدن به صلح پایدار وهماهنگی کشورهای اسلامی را در مقابل تهاجم صهیونیسم هموار سازد، داده شده و اگر طرف با حسن نیت اقدام نماید به نتیجه می رسیم.

توفیق انجام وظیفه برای جناب عالی و سربلندی سعادت ملت برادر فلسطین را از خداوند متعال مسئلت دارم.


اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
3/3/1369
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین