کد خبر: ۶۶۵۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۵ مردادد ۹۹/ شناسایی ۲۶۹۷ بیمار و ۱۸۵ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۵مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۳۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۱۵ مردادد ۹۹/ شناسایی ۲۶۹۷ بیمار و ۱۸۵ فوتی جدید

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: در استان بوشهر که در وضعیت هشدار است، اسفند پارسال شاهد خیز نسبتا متوسط بیماری از نطر موارد ابتلا و بستری کرونا بودیم که تا حدی رو به کاهش رفت اما اوایل خرداد همسو با سایر استانها موارد ابتلا و بستری در این استان نیز صعودی شد و تغداد موارد ابتلا و بستری در این استان در اواسط تیر به بیشترین میزان خود از زمان شیوع کرونا در ایران رسید.

لاری افزود: با اقدامات انجام در استان بوشهر و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در یک ماه گذشته موارد ابتلا و بستری کرونا در استان بوشهر شیب افزایشی پیدا کرد و اکنون ۶ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و دو شهرستان در وضعیت هشدار هستند و در شهرهای بوشهر، برازجان و گناوه شدت بیشتری دارد. ۷۵ درصد مردم این استان از ماسک استفاده می کنند و امیدواریم را رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در این استان شاهد روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در این استان باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در استان زنجان اسفند سال گذشته خیز نسبتا متوسط کرونا را شاهد بودیم. از فروردین ماه روند موارد ابتلا و بستری در این استان کاهش پیدا کرد اما از اوایل خرداد نمودار ابتلا در زنجان صعودی شد و در اواسط تیر به اوج خود رسید اما با اقدامات انجام شده از جمله افزایش تست، غربالگری، مراقبت های بهتر بیمارستانی و همکاری مردم موارد بستری و ابتلا روند کاهشی پیدا کرده است به طوری که اکنون ۸۵ درصد مردم این استان از ماسک استفاده می کنند.

وی ادامه دا: هموطنان عزیز کادر درمان و مدافعان سلامت خسته و فرسوده شده اند و افزایش این خستگی یکی از نگرانی های جدی است. از مردم می خواهیم با رعایت اصول سه گانه استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و شستن مداوم دستها زنجیره انتقال ویروس را شکست دهند تا از فشار کاری کادر درمان کم شود و مراقبت های بهتر و بیشتری در بیمارستانها از بیماران انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین