کد خبر: ۶۶۵۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

اسرائیل نگران انفجار مشابه بیروت در حیفا

تعداد زیادی از ساکنان فلسطین اشغالی و نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی مجدداََ از تل‌آویو خواستند که قبل از وقوع فاجعه در تاسیسات شیمیایی حیفا، این مواد خطرناک را به خارج از شهر منتقل کند.
اسرائیل نگران انفجار مشابه بیروت در حیفا
آفتاب‌‌نیوز :

انفجار مهیب روز گذشته (سه‌شنبه) در انبار نگهداری مواد منفجره در بندر بیروت، صهیونیست‌ها دوباره نگران خطر وجود تاسیسات شیمیایی و مخازن آمونیاک در بندر حیفا کرده است.

«گیلا گملیل» نماینده حزب لیکود در کنست امروز (چهارشنبه) در یک مصاحبه رادیویی گفت: «ما باید مواد شیمیایی خطرناک را از بندر حیفا خارج کنیم. برنامه خارج کردن آنها در عرض پنج سال و سپس پاکسازی منطقه در پنج سال بعد از آن است».

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، یکی از کارشناسان شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل می‌گوید: «هر کسی که فاجعه بیروت را دیده باشد، باید بفهمد که این اتفاق ممکن است اینجا در حیفا هم رخ دهد. ما مخازن بزرگ سوخت، برم و آمونیاک داریم که البته نه یک تانکر، بلکه ده‌ها مخزن و کانتینر در بندر هستند».

«میکی هیموویچ» رئیس کمیته امور داخلی و محیط زیست کنست نیز با بیان اینکه انفجار بیروت باید برای اسرائیلی‌ها بسیار وحشتناک باشد، خواستار تعطیلی صنایع پتروشیمی در قلب حیفا شد.

بر این اساس، هیموویچ قصد دارد نشستی را با تمام مسئولان مرتبط برگزار کند تا آمادگی این رژیم برای فاجعه‌ای مشابه انفجار بیروت، مدیریت ریسک، پیشگیری و آمادگی برای حادثه در حیفا را مورد بررسی قرار دهند.

به نوشته جروزالم‌پست، مرکز تحقیقات محیط زیستی حیفا امروز اعلام کرد: «۱۵۰۰ منطقه خطر و ۸۰۰ نوع ماده شیمیایی خطرناک داخل کارخانه‌ها در بندر حیفا و کنار اتاق‌خواب‌های ما وجود دارد... حادثه بیروت، خطر تجمع مواد خطرناک نزدیک جمعیت متراکم را نشان داده و بر نیاز به تعطیلی تاسیسات [مواد] منفجره و محترقه تاکید می‌کند».

شرکت صنایع شیمیایی حیفا، یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی در جهان است که تاسیسات فرآوری و ذخیره‌سازی ۱۲ هزار تُنی آمونیاک را در نزدیکی بندر این شهر اداره می‌کند.

«یائیر لاپید» رئیس کنونی احزاب اپوزیسیون در کنست پیشتر طی یک سخنرانی در «نشست اضطراری بررسی خطرات مخازن آمونیاک» تاکید کرده بود که اگر این مخازن به هر طریقی منفجر شوند، نزدیک به 17هزار نفر از ساکنین این شهر جان خود را از دست خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین