کد خبر: ۶۶۵۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

دیاب: تحقیق درباره انفجار بیروت اولویت ماست

حسان دیاب نخست‌وزیر لبنان روز چهارشنبه در نشست کابینه با تاکید بر اینکه انجام تحقیقات درباره انفجار بیروت و اعلام سریع نتایج آن در اولویت قرار دارد، از همه خواست با کنار گذاشتن کشمکش‌ها برای پشت‌سر گذاشتن این فاجعه همکاری و تعامل کنند.
دیاب: تحقیق درباره انفجار بیروت اولویت ماست
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان،‌ دیاب با اشاره به انفجار دیروز افزود: این ضربه واقعا بزرگ بود و مردم خانواده، فرزندان و خانه خود را از دست دادند. میزان فاجعه که ما با آن بیدار شدیم بسیار بیش از آن است که توصیف شود.

وی افزود: انجام تحقیقات درباره این انفجار اولویت ماست و نتایج آن نیز باید سریع روشن شود.

نخست‌وزیر لبنان همچنین خواستار افزایش تلاش‌ها برای درآوردن قربانیان از زیر ویرانه‌ها،‌ یافتن افراد مفقود شده،‌ درمان زخمی‌ها،‌ اسکان موقت برای کسانی که خانه‌های خود را از دست داده‌اند،‌ ارائه کمک‌های فوری برای جبران آسیب‌های وارده و اختصاص کمک‌های لازم برای بازسازی منازل شد.

دیاب ادامه داد: اکنون کشور با بحران ملی روبه‌رو شده است. امیدوارم همه رقابت‌ها و کشمش‌ها را کنار بگذارند و با هم برای پشت‌سر گذاشتن این فاجعه همکاری و تعامل کنند. در سطح رسانه‌ نیز اهالی مطبوعات باید به وظیفه ملی خود در این شرایط سخت و بحرانی عمل کنند. امروز همه ما مانند کارگرانی هستیم که برای حل آثار و نتایج این فاجعه باید خدمت و کار کنیم.

نخست‌وزیر لبنان گفت: اکنون زمان آن است که شب و روز برای کاستن از آلام مردم و کشور بکوشیم. از همه وزیران می‌خواهیم در این کار مشارکت کنند. امروز امتحانی است برای نشان دادن پیوند و وابستگی‌ به وطن و اولویت دادن منفعت کشور بر هر چیز دیگر.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، عصر دیروز (سه‌شنبه) انفجار مهیبی رخ داد. که بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۰۰ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی بر جای گذاشته است .

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با صدور پیام هایی با مردم و دولت لبنان در ارتباط با وقوع انفجار در بندر بیروت پایتخت لبنان در عصر سه شنبه که ۱۰۰ کشته و بیش از ۵ هزار زخمی به دنبال داشت، ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین