کد خبر: ۶۶۵۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
تبلیغات

کشور‌هایی که مسافران واکسینه شده می‌پذیرند!

برخی از کشور‌ها نیز با توجه به شروع واکسیناسیون افراد تصمیم به بازگشایی مرز‌ها و میزبانی از گردشگران گرفته اند. اما ورود افراد را تحت یک شرط آن هم واکسینه شدن افراد پذیرفته اند تا دوباره مجبور به بستن مرز‌ها، تعطیلی مشاغل،  قرنطینه افراد و ... نباشند.
کشور‌هایی که مسافران واکسینه شده می‌پذیرند!
آفتاب‌‌نیوز :

پس از شیوع ویروس کرونا هر کشور برای ورودی افراد قوانینی در نظر گرفته است که طبق این قوانین برخی افراد  با شرایط خاص اجازه ورود دارند. پیش از برنامه‌ریزی سفر از اینجا با تمامی شرایط و قوانین پرواز و سفر به کشور‌های مختلف در دوران کرونا آشنا شوید.

منتظر هستند تا ببینند که چه زمانی می‌توانند دوباره سفر کنند؛ البته مدتی است که از واکسن کرونا در برخی از کشور‌ها استفاده می‌شود و مردم به دنبال این هستند که در این دوره کرونا با خیال راحت به کجا می‌توانند سفر کنند. تا زمانی که پاسپورت واکسن جهانی تهیه نشود، بیشتر مناطق جهان همچنان برای مسافرت ممنوع می‌باشند.

برخی از کشور‌ها نیز با توجه به شروع واکسیناسیون افراد تصمیم به بازگشایی مرز‌ها و میزبانی از گردشگران گرفته اند. اما ورود افراد را تحت یک شرط آن هم واکسینه شدن افراد پذیرفته اند تا دوباره مجبور به بستن مرز‌ها، تعطیلی مشاغل،  قرنطینه افراد و ... نباشند.

در ادامه با تمام کشور‌ها و مقاصد توریستی پرطرفدار که پس از واکسینه شدن (دریافت پاسپورت واکسن) اجازه ورود خواهید داشت، آورده شده است.

۱. سیشل
۲. گرجستان
۳. هاوایی
۴. قبرس
۵. تایلند
۶. رومانی
۷. ایسلند
۸. استونی
۹. یونان
۱۰. بلیز
۱۱. گواتمالا

سیشل / Seychelles

کشور‌هایی که مسافران واکسینه شده می‌پذیرند!

اولین کشوری که مرز‌های خود را به روی گردشگران واکسینه شده باز کرد، جزایر سیشل بود. این مجمع الجزایر در سواحل شرق آفریقا است که عملاً به بهشت کره خاکی شهرت پیدا کرده است.

شرایط سفر به سیشل در دوران کرونا:

• بازدیدکنندگان نیاز به یک گواهی دارند که نشان دهد حداقل دو هفته از واکسیناسیون کامل گذشته است.

• این گواهی به این معناست که شما واکسن کرونا را زده اید و همچنین یک تست PCR منفی را طی ۷۲ ساعت پس از عزیمت انجام داده اید و نتیجه این تست نیز منفی بوده است.

در پایان ماه مارس ۲۰۲۱، دولت انتظار دارد که بیشتر مردم محلی واکسینه شوند، و این کار را به یکی از سریع‌ترین اقدامات واکسینه سازی در سطح جهان تبدیل می‌کند.

رسیدن به سیشل ممکن است یک سفر طولانی به نظر برسد، اما پس از نزدیک به یک سال کار در خانه فرار به یکی از دورترین نقاط جهان بهترین گزینه به نظر خواهد آمد.

گرجستان / Georgia

کشور‌هایی که مسافران واکسینه شده می‌پذیرند!

اگر می‌خواهید مکان جدیدی را کشف کنید و کشور گرجستان قبلاً در لیست مکان‌های مورد نظر شما برای سفر نبوده است، می‌تواند که اکنون به اولین مقصد سفر شما تبدیل شود. از اول فوریه سال ۲۰۲۱، هر تبعه خارجی که با نشان دادن گوهی واکسیناسیون کامل کرونا به راحتی می‌تواند وارد گرجستان شود.

توریستی‌ترین و دیدنی‌ترین شهر‌های این کشور

• تفلیس / Tbilisi
• باتومی / Batumi
• مستیا / Mestia
• اسپانتسمیندا / Stepantsminda
• متسختا / Mtskheta
• تلاوی / Telavi
• روستای اوشگولی / ushguli

در کشور گرجستان کوه‌های قفقاز از نظر مناظر و فرصت‌های اسکی با کسری از هزینه با آلپ رقابت می‌کنند؛ و البته وقتی از برف خسته شدید، سواحل دریای سیاه فقط چند ساعت با شما فاصله دارند.

بین این دو، فراموش نکنید که از باغ‌های انگور گرجستان نیز دیدن کنید.

پس از واکسینه شدن و آمادگی برای سفر، بهتر است برای خرید بلیط هواپیما: https://www.tahagasht.com/flight به صورت آنلاین اقدام به خرید نمایید تا با اطمینان و قیمتی مناسب بلیط سفر خود را رزرو نمایید.

هاوایی / Hawaii

کشور‌هایی که مسافران واکسینه شده می‌پذیرند!

ایالت آلو‌ها (Aloha) قصد دارد یکی از اولین مکان‌هایی باشد که مسافران واکسینه شده که پاسپورت واکسن را نیز دارند، انتخاب می‌کنند.

این مقصد برای گردشگران ایرانی کمی غیر قابل دسترس و دور می‌باشد، اما از آنجایی که جز مقاصدی است که برای مسافران واکسینه شده بازگشایی شده است به معرفی آن پرداخته ایم.

قبرس / Cyprus

کشور‌هایی که مسافران واکسینه شده می‌پذیرند!

با کنترل شدید مرز‌ها و همچنین وابستگی شدید به گردشگری، تعجب آور نیست که نام قبرس را نیز در این لیست مشاهده کنید.

قبرس از تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۱ یک سیستم طبقه بندی شده را برای ۵۶ کشور راه اندازی کرده است. با محدودیت‌های متفاوت و بسته به اینکه شما از کدام کشور و با چه شرایطی رنگی از سه نمونه سبز، نارنجی یا قرمز آمده‌اید؛ بنابراین طبقه بندی ورود مسافران از هر کشور بسیار متفاوت می‌باشد. با این حال، مسافران واکسینه شده لازم نیست نگران هیچ یک از موارد فوق باشند و می‌توانند به راحتی مسافر کشور قبرس شوند.

تایلند / Thailand

کشور‌هایی که مسافران واکسینه شده می‌پذیرند!

پادشاهی تایلند درم اه دسامبر مزر‌های خود را به روی گردشگریان باز کرده است. البته همچنان همراه داشتن آزمایش و قرنطینه اجباری ۱۴ روزه برای مسافران اجباری می‌باشد. قرنطینه ۱۴ روزه تایلند به هزینه مسافر می‌باشد و برای افرادی است که واکسینه نشده باشند.

تایلند با شهر‌های متفاوت همچون؛ بانکوک، پوکت، پاتایا و ... همیشه مقصدی گرمسیری و پرطرفدار بوده است که حالا تقریبا پس از یک سال آماده میزبانی و پذیرش دوباره مسافران، البته مسافران واکسینه شده می‌باشد.

با وجود تقریبا ۲۰۰ مقصد گردشگری برای سفر تایلند انتخاب مسافران زیادی بوده و می‌باشد، بنابراین برای خرید بلیط هواپیما بانکوک تهران و بالعکس تهران به بانکوک و یا هر کدام از شهر‌های این کشور باید زودتر اقدام کنید. حتی با وجود محدودیت‌های کرونایی هنوز هم انتظار می‌رود که مسافران زیادی تقاضا سفر به این کشور را داشته باشند.

رومانی / Romania

کشور‌هایی که مسافران واکسینه شده می‌پذیرند!

از تاریخ ۱ فوریه، هر کسی که وارد رومانی شود و نشان دهد حداقل ۱۰ روز از واکسیناسیون کامل می‌گذرد یا اینکه قبلاً در شش ماه گذشته COVID-۱۹ داشته است، می‌تواند دوره سخت قرنطینه ۱۴ روزه را از بدو ورود کوتاه کند.

با این وجود علی رغم قوانین ملایم، گردشگری همچنان برای بازدیدکنندگان آمریکایی ممنوع است. مرز‌های اتحادیه اروپا برای ساکنان غیر اتحادیه اروپا بسته است مگر اینکه به دلیل سفر‌های ضروری یا دلیل قابل توجیه دیگری باشد و رومانی در آن گروه گنجانده شود. اما این کشور یکی از اصلی‌ترین طرفداران بازگشایی ایمن مرز‌های اتحادیه اروپا است و اگر آن‌ها بتوانند سیاست جدید خود را موثر نشان دهند، ممکن است به ادامه روند اروپا کمک کند. در حال حاضر رومانی نیز به گروه کشور‌هایی که با مدرک واکسینه شدن اجازه ورود می‌دهد پیوسته است.

استونی / Estonia

کشور‌هایی که مسافران واکسینه شده می‌پذیرند!

کشور کوچک بالتیکی استونی تصمیم گرفت که از رومانی پیروی کند و همچنین از نیاز به انزوا برای هر کسی که واکسینه شده یا قبلاً از بیماری COVID بهبود یافته است چشم پوشی کند. دولت این کشور امیدوار است مسافران مصون شده را جذب کند. مانند رومانی، ورود به استونی هنوز به ساکنان اتحادیه اروپا یا کسانی که عذر موجهی برای سفر دارند محدود می‌شود. بیشتر کشور‌های اروپایی مطمئناً این کار را انجام می‌دهند.

یونان و دانمارک نیز در حال برنامه ریزی برای انتشار گذرنامه‌های سلامتی دیجیتال خود تا تابستان هستند.

منبع: پارس نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین