کد خبر: ۶۶۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۵
روز دوشنبه برگزار می‌شود:

همایش راهبردی «اتحادملی» با سخنرانی هاشمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همایش «اتحاد ملی؛ راهبردها و سیاست ها» روز دوشنبه 21 آبان با سخنرانی هاشمی رفسنجانی از سوی مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، «محمد سلطانی‌فر» دبیر همایش روز شنبه 19 آبان ماه در یك كنفرانس خبری با تشریح محورهای همایش به معرفی سخنرانان و رویكردهای سخنرانی آنها پرداخت. 

سلطانی فر با بیان اینكه «ما از اردبیهشت امسال جلسات متعددی را برای برگزاری این همایش داشته‌ایم»، گفت:‌ ما با محدودیت‌ها و مشكلات زیادی مواجه بودیم، اما خوشبختانه با وجود تمامی این مسائل اولین مركز فرهنگی هستیم كه نسبت به برگزاری چنین همایشی اقدام می‌كنیم. 

وی با اشاره به اینكه «فراخوان برگزاری همایش از دو ماه قبل انجام شده است»،‌ تصریح كرد: تاكنون حدود 80 مقاله به ما رسیده كه تعدادی از آنها برای ارائه در همایش انتخاب شده‌اند. ما ابتدا به دنبال برگزاری یك همایش سه روزه در گستره بین‌المللی بودیم كه در نهایت با توجه به مشكلات به این نتیجه رسیدیم كه یك همایش یك روزه در گستره ملی برگزار كرده و سپس دو همایش زیرشاخه در موضوعات مرتبط برگزار نماییم.
 
دبیر همایش «اتحاد ملی؛ راهبردها و سیاست‌ها»ا ادامه داد: ما از اساتید شركت كننده در همایش خواسته‌ایم به صورت مطلق به مباحث تئوریك نپرداخته و بیشتر مباحث راهبردی را ارائه كنند و امیدواریم در این همایش به یك مدل نظری كه قابلیت تبدیل به مدل اجرایی را داشته باشد، برسیم. 

سلطانی‌فر تأكید كرد: طرح نظری ما بعد از همایش به دستگاه‌های مختلف ارائه خواهد شد، در صورتی كه هر بخشی از آن برای اجرا انتخاب شود به ما عودت داده می‌شود تا طرح عملیاتی آن تهیه و در اختیار آن دستگاه قرار داده شود.
«مفاهیم، ابعاد، ‌مؤلفه‌ها و شاخص‌های اتحاد ملی در ایران»،«الگوها و نظریه‌های اتحاد و همبستگی ملی»،«نقش نخبگان، احزاب، دولت و اقشار مختلف در پیگیری اتحاد ملی»،«الزامات، چالش‌ها و موانع تعمیق اتحاد ملی در ایران»،«‌مشاركت عمومی، انتخابات و اتحاد ملی»،«آثار سیاست‌های اصل 44 بر ارتقاء وحدت ملی»،«راهبردها، سیاست‌ها و مدل‌های تجربی سایر كشورها در تحقق اتحاد ملی» از محورهای این همایش هستند. 

همچنین این همایش با سخنرانی هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح شده و سپس سیدرضا صالحی معاون پژوهش‌های فرهنگی مركز تحقیقات استراتژیك، مجید انصاری، علی یونسی، تقی آزاد ارمكی، حمید احمدی، سیامك ره‌پیك، سید حسن عاملی، حمید عبداللهیان، نگار داوری اردكانی، حسینعلی قبادی، محمدرضا تاجیك، حسام‌الدین آشنا و حسین مظفر از سخنرانان این همایش هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین