کد خبر: ۶۶۵۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
معاون رئیس‌جمهوری:

خبرنگاران در انعکاس اخبار ۳ ویروس خطرناک تلاش می‌کنند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار را در حالی برگزار می‌کنیم که خبرنگاران فداکارانه در انعکاس اخبار به خصوص در مقابل سه ویروس خطرناک "تحریم"، "کرونا" و "تحریف" تلاش می‌کنند و دست از جستجوگری و حقیقت‌طلبی بر نمی‌دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

«معصومه ابتکار» در پیام تبریک به مناسبت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران برای انعکاس حقیقت و نشر آگاهی با شرایط دشوارتری از همیشه مواجهند و در حالی که حساسیت کار خبری و اطلاع رسانی از هر زمان دیگری بیشتر است، قدرت اخبار نادرست در القا نا امیدی و تحریف حقیقت و جایگزینی آن با دروغ در افکار عمومی، فزاینده و بیش از همیشه است.

وی اظهارداشت: امروز علاوه بر خبرنگاری کلاسیک و رسمی، شهروند خبرنگاران هم در فضای مجازی فعال هستند که فواید بسیاری برای آگاهی افکار عمومی دارد، اما ورای فواید شبکه های اجتماعی متاسفانه زمینه ایجاد و بازنشر اخبار دروغ و فیک نیوزها هم بوده که سبب برخاستن موج های روانی سهمگینی می شود که اغلب با پشتوانه سیستماتیک جنگ روانی به میدان آمده اند و این کار خبرنگاران صادق و متعهد به مردم را سخت تر کرده است.

خبرنگاران در انعکاس اخبار ۳ ویروس خطرناک تلاش می‌کنند

ابتکار اضافه کرد: همچنین جامعه با خبرهای نادرستی مواجه است که در تلفیق درصدی از حقیقت با دروغ، افکار عمومی را نسبت به دروغ مجاب می کند. در این میان تفکیک خبر افشاگرانه از تهمت و افترا و تبیین حقیقت، مسئولیت خبرنگاران است تا مردم در دام جریان‌ها و سازمان‌های هتاک و تحریف‌گر نیفتند که این نیز یکی از ابعاد حساس کار خبرنگاری در روزگار ماست و به همین خاطر بیش از پیش باید قدردان خبرنگارانی باشیم که در مواجهه با اخبار دروغ، جستجوگر حقایق، شفافیت طلب، ضد فساد و کمک کننده به پاسخگو بودن قدرت هستند. در این صورت خبرنگاران نقش مهمی را ایفا می کنند که البته دستگاه‌های حاکمیتی و قضایی باید از آنها دفاع کنند.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: ۱۷ مرداد را همراه یاد و خاطره خبرنگاران شهیدی که این روز را رقم زدند به خبرنگاران عرصه مبارزه با دروغ و فساد در دنیا و بخصوص در ایران عزیز به آنانی که برای کشف حقیقت و انتشار اخبار درست و فزونی آگاهی مردم و بسط روشنایی در تاریکی ها فداکاری کرده و می کنند تبریک می گویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین