کد خبر: ۶۶۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
تبلیغات

دکستروز یک بمب انرژی

از آنجا که دکستروز ساختار بسیار ساده‌ای دارد، نیازی به هضم ندارد و مستقیماً وارد جریان خون می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

دکستروز منبع اصلی انرژی بدن است و یک بمب انرژی است. این ماده نوعی گلوکز است که در غذا‌های طبیعی مانند ذرت، میوه و عسل یافت می‌شود. در حالی که دکستروز، ساکارز و فروکتوز همه قند‌های ساده‌ای هستند، تأثیر هر یک از آن‌ها بر میزان قند خون متفاوت است. به دلیل تشکیل مولکولی، دکستروز در شاخص گلیسمی ۱۰۰ است. زیرا سطح قند خون را خیلی سریع بالا می‌برد.

اکثر دکستروز موجود در مواد غذایی از نشاسته ذرت حاصل می‌شود. این قند را می‌توانید در بسیاری از غذاها، دسرها، نوشیدنی ها، میان وعده‌ها و محصولات پخته شده پیدا کنید. در صنایع غذایی به دلیل مزایای نگهدارنده آن، در حالی که محصول نهایی را نسبتاً شیرین می‌کند، مورد علاقه است.

دکستروز یک بمب انرژی

از آنجا که دکستروز ساختار بسیار ساده‌ای دارد، نیازی به هضم ندارد و مستقیماً وارد جریان خون می‌شود.

سطح قند خون را با دکستروز افزایش دهید

دکستروز با قند خون یکسان است و برای مدیریت قند خون پایین موثر است. به مبتلایان به هیپوگلیسمی یا دیابت می‌توان دکستروز را به صورت خوراکی یا داخل وریدی تجویز کرد تا قند خون را خیلی سریع بالا ببرد.

در صورت تزریق دکستروز به عنوان درمانی برای هیپوگلیسمی می‌توانید از قانون ۱۵ دقیقه پیروی کنید. ۱۵ گرم دکستروز مصرف کرده و پس از ۱۵ دقیقه با استفاده از گلومتر، نتایج را بررسی کنید. این روند را تا زمانی که سطح قند خون شما بالاتر از ۴ میلی گرم در لیتر افزایش یابد ادامه دهید.

هنگام غذا خوردن، سیستم گوارشی ما مواد غذایی را تجزیه می‌کند تا گلوکز ایجاد شود که منبع اصلی انرژی بدن است. این ماده شایع‌ترین شکل قند ساده است که در موجودات زنده یافت می‌شود. پس از مصرف گلوکز و جذب آن در خون، به طور معمول از آن به عنوان قند خون یاد می‌کنیم.

برای حفظ صحیح عملکرد بدن ضروری است و افزایش یا کاهش ناگهانی سطح قند خون ما می‌تواند اثرات ناسالمی ایجاد کند. بدن شما از مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات‌ها مانند نان، میوه و محصولات لبنی گلوکز می‌سازد.

همچنین می‌توانید از طریق مکمل‌های سریع گلوکز که یک درمان موثر برای هیپوگلیسمی هستند، در صورت نیاز به گلوکز، قند خون را به سطح بالا برسانید. (شرایطی که با کاهش قند خون مشخص می‌شود.) افراد مبتلا به دیابت باید به ویژه در مورد میزان قند خود مراقب باشند.

چگونه گلوکز را پردازش می‌کنیم؟

بسته به فعالیت‌های بدنی و زمان آخرین غذا خوردن، قند خون ما در زمان‌های مختلف روز افزایش و یا کاهش می‌یابد. تمام گلوکز‌های مورد نیاز بدن ما را از مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنیم، بدست می‌آید. سطح گلوکز یک فرد سالم قبل از غذا معمولاً بین ۴ تا ۷ میلی مول در لیتر است.

این میزان تا دو ساعت بعد از خوردن غذا می‌تواند به ۸.۵ - ۹ میلی مول در لیتر برسد. برای کمک به سلول‌های شما در جذب گلوکز، لوزالمعده انسولین تولید می‌کند، هورمونی که گلوکز را تجزیه می‌کند. با این اتفاق، میزان قند خون تا وعده غذایی بعدی ما کاهش می‌یابد.

دیابت در شرایطی رخ می‌دهد که بدن مقادیر کافی انسولین را تولید نکرده و یا نمی‌تواند از انسولین تولید شده به طور مؤثر استفاده کند. افراد مبتلا به این بیماری برای تنظیم سطح گلوکز به یک منبع خارجی انسولین (عمدتا از طریق تزریق انسولین) نیاز دارند.

خصوصیات مولکولی گلوکز

گلوکز به طور طبیعی در دو نوع تمایز مولکولی معروف به ایزومر‌های L- گلوکز و D- گلوکزوجود دارد.

گلوکز D به طور طبیعی در گیاهان و سبزیجات یافت می‌شود. از طرف دیگر، گلوکز L به طور طبیعی در طبیعت رخ نمی‌دهد، اما می‌تواند در آزمایشگاه سنتز شود. گلوکز D اغلب به Dextrose یا Dextro گفته می‌شود. از نظر بیوشیمیایی با گلوکز یکسان هستند و بدن به آن نیاز دارد. دکستروز همچنین جزئی از ساکارز را تشکیل می‌دهد.

دارای فرمول شیمیایی C ۶ H ۱۲ O ۶ است. به خودی خود به عنوان یک قند ساده است، اما می‌تواند با ترکیبات اضافی دکستروز در مولکول‌های بزرگتر ترکیب شود تا کربوهیدرات‌های بزرگتر مانند نشاسته تشکیل شود. همچنین می‌تواند با واحد‌های دیگر مونوساکارید‌ها ترکیب شود. گیاهان دکستروز را به عنوان نشاسته ذخیره می‌کنند بنابراین به راحتی از نشاسته ذرت خارج می‌شود تا شیرین کننده‌ای ایجاد کند.

دکستروز یک بمب انرژی

شرکت بازرگانی پویا ویژن وارد کننده انواع مواد اولیه غذایی و دارای چندین سال تجربه حرفه‌ای در این صنعت، انواع دکستروز را با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌کند. جهت استعلام قیمت و خرید دکستروز می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت پویاویژن، با این شرکت تماس بگیرید.

دکستروز، فراتر از کالا‌های پخته شده

دکستروز فقط یک جزء اصلی در نانوایی و مواد غذایی نیست. این ماده در بیمارستان‌ها نیز یافت می‌شود.

اساسا برای موارد زیر یافت می‌شود:

• کمبود آب بدن

• عدم تغذیه (محلول حاوی دکستروز، برای کمک به افراد برای دریافت مواد مغذی از طریق مواد غذایی کمک می‌کند.)

در مواقعی که بدن به یک مقدار سریع انرژی نیاز دارد، دکستروز می‌تواند جوابگو باشد.

دکستروز چگونه استفاده می‌شود؟

این کربوهیدرات یکی از قسمت‌های تغذیه‌ای در یک رژیم غذایی عادی است. محلول‌های حاوی دکستروز کالری لازم را فراهم می‌کند و ممکن است به صورت داخل وریدی در ترکیب با اسید‌های آمینه و چربی‌ها تزریق شود. این ماده غذایی از نظر تغذیه ای، کامل است و برای تهیه مواد غذایی برای کسانی که نمی‌توانند کربوهیدرات ها، اسید‌های آمینه و چربی‌ها را از طریق روده خود جذب یا دریافت کنند، استفاده می‌شود.

دکستروز در تولید انرژی

هدف اصلی ساکارز و دکستروز تأمین منبع انرژی بدن است. هنگام مصرف، دکستروز آماده جذب به جریان خون است در حالی که آنزیم‌های گوارشی لازم است قبل از جذب ساکارز را از هم جدا کنند. این باعث کاهش هضم ساکارز می‌شود که به نوبه خود منجر به یک قند خون ثابت‌تر و سطح انرژی پایدار می‌شود. علاوه بر این، از آنجا که ساکارز کربوهیدرات پیچیده‌ای را تشکیل می‌دهد. همچنین قادر به ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به دکستروز است که یک قند ساده تشکیل می‌دهد و باعث افزایش شدید قند خون می‌شود.

سطح قند خون معمولاً توسط شاخص گلیسمی اندازه گیری می‌شود. این شاخص مواد غذایی را با توجه به سرعت افزایش سطح قند خون با دکستروز خالص با نمره ۱۰۰ و ساکارز ساده با نمره ۶۸ نشان می‌دهد؛ بنابراین می‌توان گفت که دکستروز باعث پرش سریع و بزرگ می‌شود، در حالی که ساکارز از طرف دیگر فقط تأثیر متوسطی بر سطح قند خون دارد. بیشتر میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقادیر مختلف دکستروز و ساکارز هستند.

این ماده همچنین نقش اساسی در تأمین انرژی سلول‌ها را دارد. از طریق یک سری واکنش ها، بدن دکستروز را به مولکول‌های کوچکتر تجزیه می‌کند و انرژی لازم برای عملکرد سلول‌ها را آزاد می‌کند.

افزایش انرژی فوری با دکستروز

از نظر مواد غذایی، کربوهیدرات‌های ساده منبع و انرژی لازم را برای ذهن و ماهیچه‌های شما فراهم می‌کنند، زیرا به سرعت در قند‌های ساده تقسیم می‌شوند و به گلوکز تبدیل می‌شوند.

از آنجا که دکستروز در حال حاضر بیوشیمیایی همان چیزی است که گلوکز دارد، نیازی به تجزیه و تبدیل آن نیست، بنابراین برای بدن یک انرژی تقریبا فوری به وجود می‌آورد که اکثر افراد طی ۱۰ دقیقه پس از مصرف آن را احساس می‌کنند.

دکستروز یک بمب انرژی

پودر دکستروز و بدن سازی

دکستروز به طور طبیعی دارای کالری متراکم برای انرژی است. به همین دلیل، پودر دکستروز توسط بدنسازانی که به دنبال افزایش وزن و ماهیچه هستند به عنوان یک مکمل غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دکستروز در صورت استفاده مناسب برای حجیم شدن عضلات بسیار مفید است، زیرا به انتقال مواد مغذی کلیدی به سلول‌های عضلانی کمک می‌کند و از این طریق به آن‌ها در بازسازی و رشد کمک می‌کند. برای ورزشکاران استقامتی مانند ماراتن ها، شناگران و دوچرخه سواران، دکستروز می‌تواند منبع مفیدی از انرژی بلافاصله قبل، حین و بعد از یک تمرین باشد، به خصوص اگر مسافت طولانی باشد.

بدنسازان و ورزشکاران می‌توانند از مکمل‌های دکستروز برای تولید سنبله انسولین پس از تمرین استفاده کنند. این سنبله انسولین باعث ایجاد گلیکوژن در سلول‌های عضلانی در هنگام تمرین می‌شود. همیشه باید مکمل‌های دکستروز را به تدریج با مقدار زیادی آب و سدیم مصرف کنید. علاوه بر این، قبل از مصرف هرگونه مکمل درمانی از جمله مکمل‌های مبتنی بر دکستروز، باید با یک متخصص و پزشک صحبت کنید. دکستروز در مقایسه با بسیاری از مکمل‌های دیگر موجود امروزه دارای قیمت مناسب است.

دکستروز ممکن است در ترکیب با کراتین حتی موثرتر باشد، زیرا این دو با هم کار می‌کنند تا گلیکوژن ماهیچه‌ها را بیشتر کند.

دکستروز (گلوکز) برای مغز

دکستروز برای مغز مهم است. مغز فعال‌ترین متابولیک در بدن است که تقریباً ۲۰ ٪ از میزان متابولیک پایه و تنها ۲ ٪ از وزن بدن را تشکیل می‌دهد. بیش از نیمی از گلوکز موجود در بدن را استفاده می‌کند. برخلاف سایر ارگان‌های بدن، در شرایط عادی، تقریباً به طور انحصاری به عنوان منبع انرژی خود از گلوکز استفاده می‌کند. مغز به تأمین مداوم گلوکز متکی است، اگرچه ذخایر گلوکز بسیار اندک است. از ذخایر گلوکز، مغز در حدود ۱۰ دقیقه استفاده می‌کند.

در صورتی که شما تولید کننده انواع محصولات غذایی هستید و نیاز به تهیه انواع دکستروز با کیفیت بالا و قیمت مناسب دارید، می‌توانید جهت استعلام قیمت و سفارش دکستروز مرغوب، با شماره‌های تماس موجود در سایت پویاویژن تماس بگیرید. امکان ارسال این محصول به سراسر ایران فراهم می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین