کد خبر: ۶۶۵۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

منطقه امنیتی سبز در حلقه اعتراضات

نخستین روز کاری بعد از تعطیلات ۱۰ روزه عید قربان در عراق، امروز یکشنبه با تجمع های اعتراضی مختلف در اطراف منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد پایتخت عراق همراه شد.
منطقه امنیتی سبز در حلقه اعتراضات
آفتاب‌‌نیوز :

چندین تجمع اعتراضی در حومه منطقه امنیتی سبز نخستین روز کاری پایتخت را دچار اختلال کرد و نیروهای امنیتی عراق برای مهار اعتراضات ناچار شدند تعدادی از خیابان های اصلی بغداد را ببندند.

بستن خیابان ها و پل های «الجمهوری»، «السنک» در مرکز بغداد منجر به ترافیک سنگین داخل پایتخت شد.

این در حالی است که منطقه «میدان التحریر» در مرکز بغداد از اکتبر ۲۰۱۹ در نتیجه اعتراضات پنج ماهه ای که تا فوریه ۲۰۲۰ ادامه داشت، همچنان بسته است.

معترضان اطراف منطقه امنیتی سبز، عموما از قشر جوان هستند که برخی نسبت به فسخ قراردادهای خود توسط نهادهای دولتی و عده ای نیز از فارغ التحصیلان جویای کارند.

گروه های معترض در دروازه های شمالی منطقه امنیتی سبز اقدام به نصب خیمه های تحصن کرده و گفته اند که تا رسیدن به مطالبات خود به این اعتراضات ادامه می دهند.

میدان التحریر نیز همزمان شاهد اعتراضات جزئی است که همچنان معترضین در این منطقه خواهان انجام اصلاحات و مبارزه با فساد اداری و مالی در دستگاه های دولتی هستند.

در همین حال در مقابل وزارت نفت عراق نیز که در امتداد میدان التحریر واقع شده است، تعداد از فارغ التحصیلان امروز اعتراضات خود را برای استخدام در این وزارتخانه آغاز کردند.

دولت عراق به منظور مهار کرونا، امسال تعطیلات عید قربان را از سه روز به ۱۰ روز افزایش داد تا شاید از گسترش این بیماری جلوگیری کند اما عملا با پایان تعطیلات، معترضان بدون در نظرگرفتن پروتکل های بهداشتی، اعتراضات مطالباتی خود را از سر گرفته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین