کد خبر: ۶۶۵۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹

جنبلاط خواستار سرنگونی و محاکمه دولت لبنان شد

«ولید جنبلاط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» (سوسیالیست ترقی خواه) خواستار اسقاط و محاکمه دولت «حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان شد.
جنبلاط خواستار سرنگونی و محاکمه دولت لبنان شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش «النشره» لبنان، جنبلاط یکشنبه طی گفت‌وگو از طریق تلویزیون گفت که «دولت فعلی باید ساقط شده و محاکمه شود. این دولت را باید در داخل پارلمان سرنگون کرد».

او مدعی شد که حزب متبوعش به دنبال «قانون انتخابات فرافرقه‌ای» است و سرنگونی دولت دیاب «پیروزی بزرگی» خواهد بود.

رئیس حزب مسیحی سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان همچنین بر انجام تحقیقات بین‌المللی در انفجار بندر بیروت تأکید کرد و در اظهار نظری عجیب، گفت او توصیه و نصیحتی به دولت ندارد جز اینکه چوبه دار را برای وزرایش آماده کند.

انفجار بیروت علاوه بر کشته و زخمی شدن شمار زیادی از ساکنان این شهر، خسارت‌های جدی به بندر و منازل آن وارد کرده که چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

جریان‌های سیاسی مخالف دولت حسان دیاب، از جمله جریان سعد الحریری و جریان ولید جنبلاط، او و حزب‌الله را مسئول انفجار بیروت می‌دانند. دولت و حزب‌الله هرگونه اتهامات علیه خود را رد کرده‌اند.

اتهام‌ها علیه دولت حسان دیاب در حالی است که او از بهمن گذشته سکان دولت را در شرایط نابسامان اقتصادی به دست گرفته و جریان ۱۴ مارس به ریاست سعد الحریری خود بیش از سه سال در مسند نخست‌وزیری بوده و می‌توانست نسبت به تعیین تکلیف انبار مواد نیترات در بندر بیروت که باعث انفجار مهیب شده، اقدام انجام دهد.

نخست‌وزیر لبنان دیروز به احزاب سیاسی این کشور فرصت دو ماهه داد تا برای برون‌رفت از بحران اخیر به توافقی دست یابند. او گفته تنها راه برگزاری انتخابات زودهنگام است و دوشنبه (فردا) این ایده را به هیأت وزیران ارائه خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین