کد خبر: ۶۶۵۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

گاف جدید ریس جمهوری آمریکا: آنفلوآنزا بود که به جنگ جهانی "دوم" پایان داد!

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری، به اشتباه گفت، بیماری‌ همه‌گیر آنفلوآنزای اسپانیایی در سال‌های ۱۹۱۸-۱۹۲۰، نقش مهمی در پایان دادن به جنگ جهانی "دوم" - که در سال ۱۹۳۹ آغاز شد، داشته است!
گاف جدید ریس جمهوری آمریکا: آنفلوآنزا بود که به جنگ جهانی
آفتاب‌‌نیوز :

 در جریان کنفرانس خبری روز دوشنبه، از دونالد ترامپ پرسیده شد در صورتی که سلف او باراک اوباما، مسئولیت کنترل بیماری کووید ۱۹ را در آمریکا بر عهده داشت، ترامپ چه واکنشی نشان می‌داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک خبرنگار در کاخ سفید از ترامپ پرسید: "اگر ۱۶۰ هزار نفر تحت نظارت رئیس جمهور اوباما مرده بودند، فکر می‌کنید آیا شما خواستار استعفای او نشده بودید؟"

ترامپ گفت: نه، من چنین کاری نمی‌کردم. من فکر می‌کنم آنچه ما قادر به انجام بوده‌ایم، فوق‌العاده بوده است. اگر کشورمان را تعطیل نکرده بودیم، شما در حال حاضر با یک و نیم یا ۲ میلیون مرگ ناشی از کووید ۱۹ مواجه بودید. ما کار درستی انجام دادیم و حالا مجبور به تعطیلی کشور نیستیم. ما بیماری را درک می‌کنیم، هیچ‌کس آن را درک نکرده چرا که هیچ‌کس تاکنون چنین چیزی ندیده است!

وی ادامه داد: می‌گویند نزدیک‌ترین تجربه به چنین چیزی در سال ۱۹۱۷ بوده، درست است؟ همه‌گیری بزرگ. مسلماً چیز فجیعی بود که طی آن بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون در همه‌جا از بین رفتند. احتمالاً همین هم بود که به جنگ جهانی "دوم" پایان داد؛ همه سربازان بیمار بودند. شرایط افتضاحی بود.

همه‌گیری بزرگ آنفلوآنزا که ترامپ به آن اشاره می‌کند، در واقع تا سال ۱۹۱۸ اتفاق نیفتاده بود. در حالی که بیماری‌های گسترده‌ای در بین افرادی که در خط مقدم بودند وجود داشت، ویروس (آن‌طور که ترامپ ادعا می‌کند)، نقش عمده‌ای در پایان دادن به جنگ جهانی اول نداشت؛ چنان که بدترین اوج ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن نیز، بعد از آتش‌بس نوامبر ۱۹۱۸ اتفاق افتاد. بیماری آنفلوآنزا تا پایان سال ۱۹۲۰ فروکش کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین