توجه داشته باشید به دلیل اینکه شاخص صنعت خودرو در تاریخ خود هیچگاه در این اعداد حضور نداشته، این محدودهها از اعتبار چندانی برخوردار نیستند اما شیوههای آماری و تکنیکی برای محاسبه محدودههای مهم در این مواقع وجود دارد و اکثرا تحلیلگران جسور از آنها به عنوان محدودههای تحلیلی استفاده میکنند. این اشخاص برای ترسیم خطوط تحلیلی خود به دنبال حداکثر یک یا دو تایید نشانه تکنیکی بدون در نظر گرفتن گذر زمان هستند، در مقابل تحلیلگران محافظهکار برای ترسیم خطوط تحلیلی حداقل دو نشانه تکنیکی یا گذر زمان را لحاظ میکنند. این شاخص در منطقه اشباع خرید قرار دارد. این منطقه، ناحیهای است که بعد از چند روز تقریبا متوالی افزایش قیمت سهام شرکتهای موجود در شاخص صنعت خودرو، وارد آن میشویم.
از حضور در این منطقه حدود ۷۷روز کاری میگذرد، همچنین حضور شاخص مورد مطالعه در محدوده ۵۸۰ هزار واحد تا ۶۲۰ هزار واحد که برای اکثر معامله گران حائز اهمیت است و احتمال نوسانات قیمتی در این محدوده را افزایش میدهد. البته جریان پولی که در بازار هست و پول هدایت کننده این جریان پولی از ترسها برای شروع اصلاح میکاهد ولی به هر ترتیب در هر روند صعودی اصلاح قیمتها اجتناب ناپذیر است. منظور از اصلاح قیمتها تشکیل روند نزولی نیست بلکه کاهش قیمتها است. فاز اصلاحی با شکست روند صعودی کوتاهمدت آغاز میشود که البته هنوز این اتفاق نیفتاده است. روند صعودی میانمدت گاه در این مرحله شکسته میشود و گاه شکسته نخواهد شد اما روند صعودی بلندمدت به هیچ وجه در فاز اصلاحی شکسته نخواهد شد. احتمالا این فاز با تشکیل روند نزولی در کوتاهمدت همراه باشد. در صورت اصلاح قیمتها شاخص صنعت خودرو، در هفتههای آینده میتواند تا محدوده ۳۶۹ هزار واحد اصلاح داشته باشد. در صورت کاهش قیمتها سه محدوده ممکن است مانع کاهش بیشتر قیمتها شوند که به آنها حمایت میگوییم. محدوده ۵۴۰ هزار واحد، محدوده ۴۸۹ هزار و ۵۰۰ واحد و محدوده ۴۲۹ هزار واحد را میتوان به عنوان اعداد مهم حمایتی شاخص مورد مطالعه در هفته آتی در نظر داشت.