کد خبر: ۶۶۶۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
در نظر گرفتن سهمیه جداگانه برای مشاوران مدارس در هر سال

جزئیات استخدام ۸ هزار مشاور در آموزش و پرورش

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش جزئیات استخدام ۸ هزار مشاور در آموزش و پرورش تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«مسعود شکوهی» مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام ۸ هزار مشاور در مدارس کشور گفت: بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش فقط از دو طریق می‌تواند اقدام به جذب نیرو کند؛ دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی که همه ساله از طریق کنکور سراسری، داوطلبان می‌توانند، تحصیل در یکی از رشته‌ها را در این دانشگاه‌ها انتخاب کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان پذیرفته شده پس از کسب نمره علمی، گذراندن مصاحبه تخصصی و انجام مراحل گزینش، در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به مدت ۴ سال تحصیل کرده و سپس وارد مدارس می‌شوند. این گروه از همان ابتدای شروع به تحصیل در آموزش وپرورش استخدام می‌شوند.

جزئیات استخدام ۸ هزار مشاور در آموزش و پرورش

شکوهی درباره استخدام از طریق آزمون سراسری برای مشاوران مدارس گفت: استخدام از طریق آزمون سراسری، تمامی کسانی که مدارک کارشناسی یا بالاتر را در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور اخذ کرده‌اند، می‌توانند برحسب رشته، علاقه و نیاز در آزمون استخدامی که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کرده وپس از موفقیت در آزمون کتبی علمی و با احراز سایر شرایط (مصاحبه علمی، تأیید پزشکی، گزینش و...) و گذراندن دوره یکساله، به صورت پیمانی یا رسمی با سمت مربی امور تربیتی یا مشاور، در آموزش و پرورش مشغول به انجام خدمت می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که علاقمندان برای امر مشاوره در مدارس چه زمانی باید آزمون بدهند؟ گفت: این آزمون طبق ماده ۲۸ توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی می‌شود و وزارت آموزش وپرورش در تعیین زمان آزمون نقشی ندارد. آزمون دانشگاه فرهنگیان نیز همه ساله به صورت سراسری همزمان با کنکور سراسری دانشگاه‌ها توسط سازمان سنجش انجام می‌شود و وزارت آموزش وپرورش در تعیین زمان آزمون نقشی ندارد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: در خصوص دانشگاه فرهنگیان، فقط دانشگاه‌های تحت نظر وزارت آموزش و پرورش پذیرش دارند. برای ماده ۲۸ فارغ التحصیلان تمام دانشگاه‌های مجاز کشور می‌توانند در آزمون شرکت کنند که فقط رشته مورد نیاز آموزش و پرورش ملاک است.

شکوهی در پاسخ به این سوال که با جذب این تعداد مشاور چند درصد از کمبودهای مدارس در زمینه مشاورین مرتفع می‌شود؟ گفت:با توجه به این که هرساله تعدادی از همکاران ما به افتخار بازنشستگی نایل می‌شوند وقطعیت این موضوع تا پایان مهرماه هرسال معلوم می‌شود لذا اکنون نمی توان اظهار نظر قطعی نمود.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: ورود نیرو به آموزش وپرورش فقط از همان دو طریق است که عنوان شد، همه ساله بر اساس میزان ردیف های استخدامی که تخصیص می‌یابد، تکرار خواهد شد. لکن در هر سال سهمیه مربی و مشاور متفاوت از سال‌های قبل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین