کد خبر: ۶۶۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۸

مدارس یک نوبته نمی‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- وزیرآموزش و پرورش گفت: اعتباری برای یك نوبته كردن مدارس كشور در سال 86 نداریم. 

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا محمود فرشیدی صبح امروز در مراسم افتتاح رسمی 20 مدرسه با 500 فضای كلاسی و آموزشی در رباط‌كریم خاطر نشان كرد: اگر معدل مدرسه‌سازی را به عنوان جلوه حركت‌های پس از انقلاب و به خصوص عملكرد دولت نهم در نظر بیاوریم، بسیار قابل توجه است، به طوری كه از مهرماه سال 85 تا مهر ماه سال 86 بیش از پنج هزار مدرسه در كشور با 28 هزار كلاس درس ساخته شده و می‌توان گفت در یك‌سال گذشته در هر روز 72 كلاس درس و در هر ساعت سه كلاس درس ساخته شده است.

وی با تاكید بر توجه سازمان نوسازی مدارس در استفاده از فناوری‌های روز در ساخت و سازهای مدارس كشور، افزود: خوشبختانه با ساخت 30 روزه یك مدرسه در كاشان و ساخت 100 روزه یك مدرسه در تهران، توانمندی‌های مهندسان نوسازی مدارس شكوفا شده است.

وی علت توجه بیشتر برای ساخت مدارس در شهرستان رباط كریم را تراكم بالای دانش‌آموز در هر كلاس این شهرستان عنوان كرد و افزود: در حال حاضر در هر كلاس این شهرستان 6/47 دانش آموز حاضر هستند كه نسبت به میانگین 28 نفر در هر كلاس سراسر كشور، بسیار زیاد است و خوشبختانه با اضافه شدن 500 كلاس درسی و آموزشی جدید، 30 درصد به كلاس‌های درس و آموزشی شهرستان رباط‌كریم اضافه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مورد وضعیت معلمان حق التدریسی نیز خاطر نشان كرد: وزارت آموزش و پرورش محدودیتی را برای جذب این دسته از معلمان ایجاد نكرده است، چراكه برای استخدام معلمان حق التدریس آزمون‌ برگزار كرده و قصد دارد پنج هزار نفر را در سال 86 جذب كند.

فرشیدی همچنین در مورد تعداد مدارس مورد نیاز برای یك نوبته شدن، گفت: در این زمینه نیاز به 23 هزار مدرسه با 158 هزار كلاس با اعتباری بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان داریم كه در حال حاضر نیز همین تعداد مدرسه دو نوبته در حال فعالیت هستند كه حدود چهار میلیون دانش آموز را پوشش می‌دهند.

وی تصریح كرد: برای حذف مدارس دو نوبته هیچ اعتباری برای امسال به آموزش و پرورش داده نشده است.

با توجه به گفته‌های وزیر آموزش و پرورش به نظر می رسد که با موج جدیدی از افزایش جمعیت دانش‌آموز مواجه هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین