کد خبر: ۶۶۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۱

پاسخ تند عبدالله گل به شیمون پرز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس جمهور ترکیه بر دیدگاه ضدایرانی تل‌آویو مبنی بر «غیرقابل پذیرش بودن ایران اتمی» پافشاری می‌کرد عبدالله گل با تاکید بر موضع استانبول در دفاع از حقوق هسته‌ای کشورمان موجب ناخرسندی رهبر صهیونیست‌ها شد.

به گزارش هاآرتص در این دیدار که روز دوشنبه به مدت چند ساعت در آنکارا برگزار شد شیمون پرز در اظهار نظری خصمانه علیه کشورمان گفت: «اسرائیل نمی‌تواند این باور را تغییر دهد که ایران با وجود داشتن ذخایر بسیار عظیم نفت و گاز نیاز فوری به انرژی هسته‌ای ندارد».

عبدالله گل در پاسخ به این اظهار نظر رهبر رژیم صهیونیستی گفت: «ترکیه با اشاعه سلاح های کشتار جمعی مخالف است، ولی معتقد هستیم حق تمام کشورها برای استفاده از منابع جدید انرژی باید به رسمیت شناخته شود».

پرز در ادامه گفت: «از نظر ما ایران نیازمند انرژی هسته‌ای نیست، من می‌دانم که آقای رئیس جمهور -گل- ارزیابی متفاوتی از موضوع دارند، ولی ما احساس می‌کنیم که در معرض تهدید قرار داریم».

موضوع کنفرانس پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا درباره صلح خاورمیانه نیز مورد تبادل نظر طرفین قرار گرفت. آقای گل با تاکید بر اینکه موضوع صلح خاورمیانه را از نزدیک با ایران و سوریه مورد تبادل نظر قرار می‌دهد گفت: «بخش عمده ای از این مسائل با سوریه مرتبط است و حضور این کشور در کنفرانس آناپولیس بسیار مهم خواهد بود».

گل همچنین به رئیس جمهور رژیم صهیونیستی هشدار داد از هرگونه اقدام یکجانبه برای سرنگونی دولت تحت رهبری حماس در غزه از طریق حمله نظامی خودداری کند.
شیمون پرز نیز متقابلا مدعی شد که تل‌آویو مصمم است تا اجازه از دست‌رفتن فرصت صلح با فلسطینیان در شرایط کنونی را ندهد.

گفتنی است سرنوشت دو نظامی صهیونیست به اسارت گرفته شده توسط نیروهای حزب‌الله ، اقدام کنگره آمریکا در تقبیح کشتار ارامنه در سال 1915 و همکاری‌های اقتصادی و نظامی طرفین از جمله دیگر سرفصل‌های مذاکرات گل-پرز بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین