کد خبر: ۶۶۶۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

مرگ ۳۰ عابر پیاده مازندرانی در ۹۳ روز

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، گفت: در سه ماه نخست امسال ۳۰ نفر عابر پیاده که ۲۱ نفر از آنها مرد و مابقی زن بودند، در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد کاهش داشت.
مرگ ۳۰ عابر پیاده مازندرانی در ۹۳ روز
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سه ماه امسال را ۱۳۰ نفر اعلام و تصریح کرد: ۲۳ درصد کل تلفات حوادث رانندگی سه ماه امسال عابرین پیاده بودند.

وی بیشرین علت فوت عابرین را ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد دانست و اظهار کرد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۷ درصد و کمترین گروه سنی 10 سال به پایین با ۳ درصد قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: اردیبهشت ماه با ۱۳، خرداد با ۱۰ و فروردین با ۷ مورد به ترتیب بیشترین ماهی بود که فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی با بیان اینکه بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌های تنکابن با ۵ و آمل و بابل هر کدام با ۴مورد بوده است، افزود: پراید در میان خودروهای سواری با 5 مورد، بیشترین تلفات را به ثبت رساند.

وی با اشاره به محل فوت عابران پیاده، نیز گفت: ۱۵ نفر از فوت شدگان در محل حادثه و مابقی هم در بیمارستان‌ها، گزارش شده است.

عضو شورای قضایی مازندران با اشاره سن فوت شدگان عابر پیاده نیز، خاطرنشان کرد: این افزایش سن ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، به ویژه سالمند داشته باشند چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.

وی افزود: از سویی دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین