کد خبر: ۶۶۶۶۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

تصاویر رنگی از حمله هسته‌ای به هیروشیما

انفجار در تاریخ ششم اگوست سال ۱۹۴۵ میلادی رخ داد و سبب کشته شدن بین ۹۰ تا ۱۴۶ هزار نفر در هیروشیما شد.
آفتاب‌‌نیوز :

عکس رنگی شده با استفاده از هوش مصنوعی لحظه انفجار اتمی ۷۵ سال پیش در هیروشیما در ژاپن را نشان می‌دهد و قدرت تخریب‌گری این بمب را آشکار می‌سازد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ بر اثر این انفجار ۱۴۶ هزار نفر جان خود را از دست دادند. "آنجو نیواتا" ۱۸ ساله و "هیدنوری واتاناوه" استادش در دانشگاه توکیو با استفاده از هوش مصنوعی این عکس‌های برجای مانده از آن دوره را رنگی کرده‌اند.

در تصاویر لحظه و آثار مخرب بعدی ناشی از انفجار بمب آمریکایی موسوم به پسر کوچک آمریکا در ژاپن دیده می‌شود. انفجار این بمب سبب شد تا بازماندگان آن رویداد متحمل آسیب‌های جدی ناشی از پرتو‌های تشعشات مواد رادیواکتیو شوند. انفجار در تاریخ ششم اگوست سال ۱۹۴۵ میلادی رخ داد و سبب کشته شدن بین ۹۰ تا ۱۴۶ هزار نفر در هیروشیما شد.

این انفجار دستکم سبب نابود شدن ۳۰ درصد جمعیت شهر در مساحتی ۴.۷ مایل مربعی شد. همچنین، این انفجار سبب مجروح شدن بیش از ۸۰ هزار نفر شد. بمب اتمی منفجر شده وزنی ۱۶ کیلوتنی داشت. دود ناشی از انفجار در ارتفاع ۲۰ هزار پایی بر فرار هیروشیما قرار گرفته بود.

"پسر کوچک" اولین بمبی بود که به عنوان سلاح هسته‌ای استفاده شد. بمب دوم "فت من" یا "مرد چاق" بود که سه روز بعد روی شهر ناگازاکی انداخته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
13
2
لعنت بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
ژاپنی ها قبل از جنگ جهانی و بمب اتم مردمانی وحشی و متجاوز و جنگجو بودند و کلا به هیچ صراطی مستقیم نمی شدند البته این وسط افراد بی گناه هم زیاد کشته شدند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین