کد خبر: ۶۶۶۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

رای پرونده آرمان غیاثی صادر شد

شهریور ۹۸ بود که خبر سقوط پسربچه ۸ ساله، در حین مسابقات سنگ نوردی از صخره‌ای در سالن مسابقات غیر استاندارد در نجف‌آباد اصفهان، جامعه ورزشکاران و خانواده‌ها را سخت متاثر کرد، تا آنجا که شماری از خانواده‌های حاضر در محل مسابقه، طی نامه‌ای به یکی از نمایندگان اصفهان، خواستار رسیدگی جدی به پرونده شکایت صخره نورد کوچک و مجازات مقصرین حادثه شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

در این حادثه، قفل طناب حمایتی نونهال صخره نورد، در ارتفاع ۸ متری و لحظه‌ای که برای رفع خستگی، متوقف شد تا روی نگه‌دارنده خود بنشیند باز شد و در نهایت کودک ۸ ساله، بروی زمینی که به تشک ایمنی مجهز نبود سقوط کرد.

رای پرونده آرمان غیاثی صادر شد

حالا نزدیک به یک سال از آن حادثه گذشته و پدر و مادر آرمان غیاثی، نونهال آسیب دیده، روند شکایت خود را در حالی پیگیری می‌کنند، که مراقبت، درمان و بهبود وضعیت کودکشان همچنان دغدغه اصلی زندگی آنهاست.

پدر آرمان غیاثی در تشریح وضعیت کنونی او به ایسنا، گفت: حال آرمان نسبت به زمانی که از بیمارستان مرخص شد بهتر است؛ آرمان در مدت زمان بستری در بیمارستان، بدلیل بی‌تحرکی و مسائل درمانی دیگر، با مشکل ضعف عضلات مواجه شده بود که الان وضعیت نسبتا بهتری دارد.

وی با اشاره به اینکه آرمان هنوز هم تحت نظارت پزشکان است گفت: بعد از مرخص شدن از بیمارستان، وضعیت جسمی و حرکتی آرمان، با کار درمانی و ورزش، بهبود نسبی پیدا کرد و این اقدامات ادامه دارد.

سجاد غیاثی در خصوص هزینه‌های درمانی آرمان افزود: تاکنون غرامتی به ما پرداخت نشده، ضمن اینکه بیمه هم هزینه‌ای تقبل نکرد و حتی هزینه بیمارستان را هم خود ما پرداخت کردیم.

رای پرونده آرمان غیاثی صادر شد

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده آرمان گفت: شکایتی علیه هیئت کوهنوردی تنظیم کرده بودیم اما تا این لحظه، هیئت از قصور خود تبرئه شده است و محکومیتی برای آن صادر نشده، اما وکیل پرونده، به این حکم اعتراض خواهد کرد.

دوازده‌امامی، وکیل آرمان غیاثی نیز به ایسنا گفت: موکلان من در تلاش بودند تا هیئت صخره نوردی را با هدف جلوگیری از تکرار حادثه و به دور از خصومت شخصی، به عنوان محکوم در دعوی بیاورند. با تلاش‌های انجام شده در مرحله کارشناسی، هیئت ۵ نفره از کارشناسان، نظر بر تقصیر هیئت کوهنوردی داشتند، اما هیئت کارشناسی ۷ نفره در مرحله بعدی، این نظر را نداشتند.

وی افزود: بنابر رای صادره، حمایتگر آرمان ۵۰ درصد، مربی و مسئول‌برگزاری مسابقه ۳۵ درصد و مربی ناظر در محل مسابقه ۱۵ درصد مقصر شناخته شده‌اند و بنابر همین درصدهای قصور، مکلف به پرداخت دیه به خانواده آرمان هستند.

دوازده‌امامی ضمن تاکید بر اینکه اعتراضی به دیه درنظر گرفته شده انجام خواهد داد، گفت: با توجه به صدمات وارده به آرمان، ۵۰ درصد از دیه تعیین شده، تنها جوابگو هزینه‌های بیمارستان در مدت زمان بستری و ۱۱ درصد از آن، معادل عمل خارج کردن طحال آرمان است و این مبلغ با توجه به هزینه‌های اجتناب ناپذیر پیش رو، کم به نظر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین