کد خبر: ۶۶۶۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸

پوتین و لوکاشنکو: مشکلات بلاروس به زودی مرتفع می‌شوند

ولادیمیر پوتین تماس تلفنی را از همتای بلاروسی خود دریافت کرد که مربوط به تنش‌ها و اعتراضات اخیر در این کشور بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری بود.
پوتین و لوکاشنکو: مشکلات بلاروس به زودی مرتفع می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه آر تی، طبق بیانیه کاخ کرملین، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس،‌ امروز (شنبه) ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را در جریان وضعیت کشورش گذاشت.

در این بیانیه آمده است: دو طرف به این نتیجه رسیدند که همه مشکلات کنونی در بلاروس به زودی مرتفع و حل خواهند شد و مساله مهمتر ممانعت از سوء استفاده از این مشکلات از سوی گروه‌های خرابکار است که سعی می‌کنند به همکاری متقابل و مفید بین دو کشور در چارچوب طرح کشور فدرال ضربه وارد کنند.

طبق بیانیه کرملین، دو رئیس‌جمهوری همچنین به موضوع بازگشت ۳۲ شهروند روس به کشورشان پرداختند که مقامات بلاروس به ادعای این‌که آنها عناصر شرکت نظامی خصوصی "واگنر" هستند، آنها را بازداشت کرده‌اند.

در این بیانیه پوتین و لوکاشنکو همکاری مستحکم بین طرف‌های مربوطه در دو کشور را ستودند.

دو رئیس‌جمهوری همچنین بر تداوم تماس‌هایی در زمینه‌های مختلف بین دو کشور توافق و بر عزم خود برای تقویت روابط ائتلاف بین مسکو و مینسک در جهت خدمت به منافع اصلی دو ملت برادر تاکید کردند.

این تماس تلفنی بعد از آن برقرار شد که رئیس جمهوری بلاروس امروز خواستار گفت‌وگو با رئیس جمهوری روسیه شده بود.

پیروزی قاطع لوکاشنکو در یکشنبه پیش با اتهام تقلب از سوی معترضان همراه شده و اتحادیه اروپا جمعه اولین گام در راستای اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس بر سر این مساله را برداشت.

سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد ریاست جمهوری اپوزیسیون بلاروس که سه‌شنبه گذشته به لیتوانی گریخت، خواستار اعتراضات بیشتر و بازشماری آراء شده است. روز جمعه، ششمین روز از اعتراضات خیابانی متوالی علیه لوکاشنکو بود.

لوکاشنکو که با بزرگترین چالش برای حاکمیتش طی ۲۶ سال حضورش در قدرت مواجه شده است، به مردم هشدار داده تا در خانه بمانند و برای آنچه انقلابیون تحت حمایت خارجی توصیف کرد، "خوراک توپ" نشوند. در همین حال، رهبران حوزه بالتیک از بلاروس خواستند تا از خشونت خودداری و زندانیان سیاسی و معترضان بازداشتی را آزاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین