کد خبر: ۶۶۶۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶

بستری بیماران کرونایی در بابل دوباره افزایشی شد

روند نزولی بستری بیماران کرونایی در بابل که از ۱۲ روز پیش آغاز و کادر درمانی را برای سبک‌تر شدن بار خدمات‌رسانی شبانه‌روزی و احتمال کنترل بیماری کووید - ۱۹ امیدوار کرده بود ، بار دیگر متوقف و آمار بستری بار دیگر وارد کانال افزایشی شد.
بستری بیماران کرونایی در بابل دوباره افزایشی شد
آفتاب‌‌نیوز :

بستری بیماران کرونایی در بابل که از اواسط مرداد ماه به رکورد ۳۴۶ نفر رسیده بود، در ۱۲ روز گذشته با کاهش ۲۶ درصدی به ۲۲۵ نفر تا دیروز رسید ، اما در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۲۸ بیمار کووید-۱۹ جدید در مقابل ترخیص ۱۶ بیمار بهبود یافته با حال عمومی مساعد ، تعداد کل بستری بیماران کرونایی به ۲۶۲ نفر افزایش یافته است.

از سویی دیگر روند افزایشی بیماران بدحال کرونایی در بابل همچنان رکورد می زند و در حال حاضر ۵۵ بیمار بدحال کووید-۱۹ در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمان قرار دارند.

افزایشی شدن بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در حالی است که از ۱۴ تیر ماه و با اعلام وضعیت قرمز ، محدودیت های کرونایی در این شهرستان اعمال و برگزاری تجمعات، جشن ها و مراسم عروسی و عزا ممنوع شد که همچنان ادامه دارد.

همچنین با تشدید این محدودیت ها از اوایل مرداد ماه ، تمامی پارک های بابل با داربست های فلزی محصور شد و بر روند اجرای محدودیت های کرونایی نظارت بیشتری صورت گرفت.

نظارت بر اماکن عمومی در بابل تشدید می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با ابراز نگرانی از افزایش شدن دوباره بستری بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان های زیرمجموعه این دانشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای دقیق فاصله گذاری اجتماعی و سالم سازی محیط با همکاری نیروی انتظامی و اصناف نظارت بر اماکن عمومی تشدید می شود.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا در بابل ۸۹۵ واحد اماکن عمومی پلمب شد و این رویه با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده خواربار فروشی ها کمترین میزان رعایت را در اعمال پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دارند. بعد از این واحدهای صنفی، پمپ بنزین ها، نانوایی ها، دفاتر پیشخوان، قنادی ها و بانک ها به ترتیب در رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی ضعیف عمل کردند.

دکتر جلالی افزود : شهروندان همواره باید به یاد داشته باشند که اگر در مقطعی روند بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ کاهشی می شود تنها علتش رعایت پروتکل های بهداشتی و اکنون هم که وارد کانال افزایشی شده باید ببینیم کجا و چه کسانی در رعایت این پروتکل ها کوتاهی کردند که اکنون هم جان خودشان و هم جان دیگر شهروندان را به خطر انداخته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: مردم باید به این باور دست یابند که بدون استفاده از ماسک به هیچ عنوان از منازل خارج نشوند و با رعایت فاصله یک و نیم متری و شستن ۲۰ ثانیه ای دست ها، ضمن حفظ جان خود و عزیزان شان، خادمان و سربازان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در مراکز درمانی بابل را برای شکست این ویروس کمک کنند.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین