کد خبر: ۶۶۶۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

توصیه‌هایی به داوطلبین کنکور برای محافظت مقابل کرونا

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان تصمیم گرفته شد کنکور سراسری طی روزهای پایانی مرداد ماه برگزار شود. در این بین سئوالی که برای بسیاری داوطلبین و خانواده‌های انها پیش می‌آید این است که برای محافظت در برابر کرونا باید چه نکاتی را رعایت کنند.
توصیه‌هایی به داوطلبین کنکور برای محافظت مقابل کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فرید نجفی، اپیدمیولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کرونا در هر مکانی که تماس‌های غیرمحافظت شده وجود داشته باشد امکان انتقال دارد، افزود: بر همین مبنا رعایت نکات بهداشتی از سوی داوطلبین شرکت در آزمون سراسری ضرورت دارد.

نجفی با ضروری دانستن استفاده از ماسک از سوی داوطلبین آزمون سراسری، در خصوص نوع ماسک پیشنهادی برای استفاده در زمان برگزاری آزمون، عنوان کرد: تمام ماسک هایی که در حال حاضر عرضه می شوند همگی ماسک‌های مناسبی هستند، اما استفاده از ماسک فیلتردار چون ممکن است شانس انتقال را برای دیگران بالا ببرد، توصیه نمی شود. سایر ماسک های پزشکی و جراحی که وجود دارد ماسک های مناسبی هستند که اگر بصورت درست استفاده شود امکان انتقال بیماری را بسیار پایین می آورد و توصیه می شود داوطلبین حتما به همراه خود چند ماسک از این نوع داشته باشند.

وی در خصوص استفاده از شیلد از سوی داوطلبین نیز گفت: توصیه می شود داوطلبین کنکور چنانچه در صورت استفاده از شیلد احساس ناراحتی ندارند، در زمان ورود به سالن و خروج از آن از شیلد استفاده کنند، اما در زمان شروع آزمون به علت فاصله مناسب بین داوطلبین چندان ضرورتی ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص استفاده از دستکش نیز عنوان کرد: سازمان سنجش قرار است تمام مکان های برگزاری کنکور را ضد عفونی کند، اما به علت تعداد زیاد داوطلبین، بهتر است هنگام ورود به حوزه آزمون دستکش به همراه داشته باشند، اما در زمان آزمون نیازی به استفاده از دستکش نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال سازمان سنجش تصمیم گرفته درب سالن های برگزاری کنکور را از ساعت شش و نیم صبح باز کند، گفت: داوطلبین باید طوری برنامه ریزی کنند که در زمان مناسب در مکان برگزاری کنکور حضور پیدا کنند تا تجمعی در محل برگزاری آزمون شکل نگیرد. خانواده داوطلبین نیز چنانچه تمایل به حضور در محل حوزه‌های آزمون دارند نباید به مانند سال های گذشته کنار هم تجمع کنند، بلکه می توانند در خودروی خود منتظر بمانند و یا به منزل بازگردند و دقایقی قبل از پایان آزمون بازگردند.

نجفی به داوطلبین نیز توصیه کرد: بعد از برگزاری آزمون از تجمع کنار سایر داوطلبین برای چک کردن سوال ها خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین