کد خبر: ۶۶۷۰۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
با نگاه افراطی به برگزاری مراسمات محرم؛

مردم را به دینداری بدبین نکنید!

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه گفت: با توجه به بیانات رهبری و سایر مسئولان کشوری درخصوص ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی محرم، مراسمات عزاداری با رعایت موازین با شکوه برگزار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال عنوان کرد: پس از رحلت پیامبر تاخت و تازهای بسیار مخربی بر معارف و مباحث دین اسلام توسط بنی امیه، بنی مروان و در آخر بنی عباس صورت گرفت منتها به این دلیل که مشیت الهی بر این بود که کتاب خدا باید حفظ شود، به وسیله خون و شهادت ائمه اطهار حفظ شد. در همین راستا امام باقر (ع) و امام صادق (ع) خدمات بسیار شایسته‌ای برای دین انجام دادند و بخش عظیمی از احادیثی که در زمان بنی امیه به آتش کشیده شده بود را احیا کردند.

وی ادامه داد: با وجود تلاش‌های بنی امیه و بنی عباس برای ایجاد اختلال در پیاده سازی و اجرای احکام، درست است که قرآن قابل تحریف نبود و نتوانستند کاری کنند اما جریان حاکمیت دین را زیر سوال بردند.

مردم را به دینداری بدبین نکنید!

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه تصریح کرد: نقش بسیار مهم نهضت اباعبدالله الحسین این بود که اسلام باید حاکمیت پیدا کند، بدین معنا که وجود دین در قالب کتاب و احکام کفایت نمی‌کند و بایستی در اداره جامعه نمود پیدا کند.

وی در خصوص حاکمیت پیدا کردن دین اسلام افزود: نقش قیام امام حسین (ع) این بود که نشان دهد دین برای پیاده سازی در جامعه و جامعه سازی اسلامی است، اگر امام این حرکت بزرگ را انجام نمی‌داد جریان حاکمیت اسلام برای همیشه مخدوش و در ادامه احکام شریعت دستخوش تحریفات بسیاری می‌شد.

فرخ فال با اشاره به شعر کفر آمیز که منتسب به یزید است، بیان کرد: زمانی که قافله اسرای کربلا را وارد شام کردند، یزید بر بلندی ایستاد و با سرودن یک شعر با چنین مضمونی " لَعِبت هاشمُ بالملکِ فلا خبرُجاءَ ولا وحی نَزَل" حقانیت اسلام، قرآن و پیامبر را زیر سوال برد و تمامی اتفاقات کربلا را جریانات سیاسی تلقی کرد. همچنین یزید بر این باور بود که سبط پیامبر و اهل بیت او را من نکشتم بلکه خدا آن‌ها را کشت و گمان می‌کرد که فاتحه دین را از این طریق خوانده است!

وی یاد آورشد: امام حسین (ع) در جریان نهضت و قیام خود، علاوه بر اینکه دین را کار آمد نشان داد و در طول این سفر تعالیمی را در قالب دعای عرفه و نصایح عرضه کرد که تمامی این اعمال نوعی جهان بینی انسانی، دینی و اسلامی را به دنیا معرفی کرد، در همین راستا فداکاری بسیار بزرگی برای بشریت انجام داد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه اظهار کرد: در خصوص واقعه کربلا پیروان دیگر ادیان الهی نیز بسیار متاثر هستند و به این قیام بزرگ احترام می‎‌گذارند، به قدری این جریان میان جهانیان نافذ شده که تاثیرات آن بر یهودیان، مسیحیان و بسیاری دیگر از گروه‌ها غیر قابل انکار است و قداست، طهارت، پاکی و درستی بسیاری برای قیام امام حسین (ع) قائلند.

وی ادامه داد: عزت، عظمت و قدرت کشور اسلامی ما در برابر استکبار وهمچنین قیام، دین، مرجعیت، روحانیت و آیین و مذهب آزادگی امت شهید پرور کشور ایران به برکت خون امام حسین (ع) است.

فرخ فال ضمن اشاره به سخنان رهبر انقلاب و سایر مسئولان کشوری در خصوص برگزاری مراسمات سوگواری ایام محرم تصریح کرد: شایسته است که عزاداران امام حسین (ع) با در نظر گرفتن عقلانیت، درایت و رعایت تمامی ضوابط و مقرراتی که برای کنترل بیماری کرونا وضع شده، برای برپایی سوگواری عزای امام حسین (ع) لحظه‌ای درنگ نکنند.

وی افزود: انتظار می‌رود که مردم فهیم ایران در ایام عزاداری محرم با رعایت نکات بهداشتی و مقررات وضع شده، از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند و در همین راستا بهترین سوگواری در سراسر کشور اقامه شود.

فرخ فال در خصوص مواجهه با مخالفان برگزاری مراسمات محرم با این استدلال که به دلیل وجود بیماری کرونا خانه خدا تعطیل شد بنابراین عزاداری محرم نیز باید لغو شود، گفت: نه تنها خانه خدا تعطیل نشد بلکه اعمال حج نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری‌ در ترددها و جلوگیری از تراکم جمعیت انبوه چه بسا محدود، برگزار شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در عزاداری‌های ایام محرم نیز بایستی از تراکم‌های مخل جلوگیری شود بدین معنا که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، عزاداران حتما از ماسک استفاده کنند و از تجمع‌های انبوه به طور جدی جلوگیری شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه عنوان کرد: متولیان مساجد و حسینیه‌ها در صورت برگزاری مراسمات با تراکم بالا اگر حدود دو هزار نفر عزادار داشته باشند، بایستی به جهت رعایت مقررات بهداشتی تعداد این جمعیت را به پانصد نفر کاهش دهند و سعی آنها بر این باشد که این مراسمات را در فضای باز و با در نظر گرفتن موازین مقرر در عین حال باشکوه و با عظمت برگزار کنند.

وی ضمن تاکید بر عقلانیت و عدم بی‌تدبیری در برگزاری مراسمات دینی خاطر نشان کرد: ما معتقد به عقلانیت در تمام شئون دینی هستیم و در حال حاضر حکم عقل رعایت همان مواردی است که رهبر معظم انقلاب و مراجع بر آن تاکیید دارند، یعنی عزاداری‌ها با در نظر گرفتن شرایط بهداشتی انجام شود و به بهانه سوگواری برای امام حسین(ع) موجب اذیت و آزار کادر درمانی نشویم، بنابراین انصاف و ایثار اقتضا می‌کند که عزاداری‌ها به گونه‌ای برگزار شود که شرمنده پزشکان و پرستاران نشویم.

فرخ فال با بیان اینکه شعار باید هم راستا با شعور باشد، اظهار کرد: مطمئنا شعور و فهم عمیق ملت ایران به جهانیان نشان خواهد داد ضمن اینکه بر اصول خود پایبند هستند و نهضت و قیام امام حسین (ع) را به عنوان سمبل آزادگی هرگز فراموش نخواهند کرد، با رعایت موازین بهداشتی می‌توانند از فاجعه حاصل از بیماری کرونا پیش گیری کنند.

وی ادامه داد: مردم نباید دچار جوزدگی شوند و با این تفکر که امام حسین جلوی ویروس را می‌گیرد از رعایت موارد بهداشتی چشم پوشی کنند، امام حسین (ع) اگر می‌خواست دین را از این طریق معرفی کند در روز عاشورا از کمک ملائکه استفاده می‌کرد، بنابراین ملت شریف ایران و تمامی عاشقان ولایت و امامت باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام به عزاداری برای امام حسین(ع) داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه درخصوص کسانی که با رفتارهای افراطی خود موجب بدبین شدن دیگران نسبت به دین می‌شوند گفت: این رفتارها بر جهل این افراد حمل می‌شود و همچنین نباید فراموش کنیم که دشمنان دین در طول تاریخ همواره به دنبال این بودند به گونه‌ای به این عزاداری‌ها رنگ و لعاب بدهند که عقلانیت و احساسات مردم را جریحه دار کنند، مسلما این اعمال و خشونت‌های ناپسندی که در ترسیم عزاداری‌های اباعبدالله الحسین با هدایت سرویس‌های جاسوسی انگلیس و دشمنان دین در جهت مخدوش کردن اصل دین صورت می‌گیرد، قابل پذیرش نیست و هرگز تایید نمی‌شود.

فرخ فال در پایان تصریح کرد: مردم، مداحان، روحانیت باید توجه داشته باشند که عزاداری‌ها را بدون پیرایه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در داخل و خارج از کشور برگزار کنند تا از این فرصت پیش آمده بهترین بهره را ببرند و بار دیگر به دشمنان بفهمانند که خون بر شمشیر و آزادگی بر طاغوت غلبه خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
1
راستی قیمت یک واحد آپارتمان 40متری در تهران چقدراست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
1
حج میلیونی امسال با هزار نفر برگزار شد.حال با کدام موازین عقلی محیطهایی را که گنجایش دوهزار نفر را داشته با پانصد نفر برگزار کنند یعنی این شد راه حل و اجرایی پروتکل.بهترین کار استفاده از فضای مجازی است.همانطور که مردم رعایت نکردند به سفر رفتند، پاساژ گردی می کنند و متٱسفانه. اراده ای هم برای محدودیت این اعمال وجود ندارد،همین مردم بی اعتنا به کرونا فردا از مسافرت آمده و در مراسم عزاداری تجمع می کنند..وجود این افراد که نه جان خود وخانواده شان نه جان دیگر افراد جامعه برایشان اهمیت دارد بسیار خطر ناک است. اینها بلای جان مردم هستند.ما از این عده وحشت داریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین