کد خبر: ۶۶۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۳

چین: تحریم راه حل مناقشه هسته‌ای نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب ـ همزمان با سفر وزیر خارجه چین به تهران لیو جیانچائو، سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد اعمال تحریم  راه مناسبی برای حل مناقشه هسته‌ای ایران نیست. 

به اعتقاد ناظران سفر وزیر خارجه چین نشانگر تمایل این کشور به مذاکرات بیشتر با ایران برای حل و فصل مناقشه هسته‌ای تهران و غرب است . این در حالی است که همزمان با سفیر خارجه چین به ایران معاون وزارت خزانه داری آمریکا در چین به سر می‌برد و خواستار اعمال فشار پکن  علیه ایران است .

به گزارش خبر گزاری رویتر لیو جیانچائو، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در یك كنفرانس خبری گفت: ما از ایران می‌خواهیم واكنش مثبتی نسبت به درخواست‌های جامعه بین‌المللی نشان داده و موضع انعطاف پذیری را اتخاذ كند. ما امیدواریم از طریق مذاکره بتوانیم پیشرفتی به سوی حل این مساله داشته باشیم. 

جیانچائو در ادامه گفت: به عقیده ما تحریم‌ها به خصوص تحریم‌های یك جانبه فایده‌ای نخواهد داشت. او به جزئییات سفر وزیر خارجه کشورش اشاره نکرد.

گفتنی است پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل (انگلیس، فرانسه، آمریكا، فرانسه و چین) به علاوه آلمان 19 نوامبر (28 آبان) گردهم می آیند تا گزارش محمد البرادعی، مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی و خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته‌‌ای ایران را بررسی كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین