کد خبر: ۶۶۷۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

رئیس موساد با مشاور امنیت ملی امارات دیدار کرد

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) که به امارات متحده عربی سفر کرده است،‌ روز سه‌شنبه با مشاور امنیت ملی این کشور در ابوظبی دیدار کرد.
رئیس موساد با مشاور امنیت ملی امارات دیدار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه خبری روسیاالیوم،‌ شیخ طحنون بن‌زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات در دیدار با یوسی کوهن رئیس موساد از تلاش‌های وی برای دست‌یابی به توافق عادی‌سازی کامل روابط میان امارات و اسرائیل قدردانی کرد.

کوهن دیروز در سفری رسمی و پس از آغاز روابط دیپلماتیک میان ابوظبی و تل‌آویو، وارد امارات شد تا با مسئولان این کشور دیدار کند.

دو طرف درباره همکاری‌ در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های امنیتی و نیز راه‌های تقویت توافق صلح میان امارات و اسرائیل گفت‌وگو کردند.

تحولات منطقه‌ای و مسائل دارای اهتمام مشترک از جمله تلاش‌های دو طرف برای مقابله با ویروس کرونا از دیگر محورهای مورد بحث بود.

این در حالی است که ایلی کوهن وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش با بیان اینکه تغییری در سیاست‌های این رژیم مبنی بر نفروختن سلاح‌های پیشرفته به کشورهای عربی ایجاد نشده است، گفت: توافقی برای فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات وجود ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته از «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خبر داد.

پس از این توافق، دو طرف گفت‌وگوها و دیدارهای رسمی خود را آغاز کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

عربستان،‌ امارات و بحرین از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که طی سال‌های اخیر گام‌های شتابناکی را برای برقراری رابطه دوستانه با اسرائیل برداشته‌ و در این راستا دیدارهایی نیز میان مقامات این کشور با رژیم صهیونیستی انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین