کد خبر: ۶۶۷۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

تایوان، چین را به حملات سایبری علیه نهادهای دولتی متهم کرد

تایوان امروز (چهارشنبه) گروه‌های هکری مرتبط با دولت پکن را به حمله سایبری به دست‌کم ۱۰ آژانس دولتی و حدود ۶۰۰۰ آدرس ایمیل مقامات دولتی با هدف سرقت داده‌های مهم متهم کرد.
تایوان، چین را به حملات سایبری علیه نهادهای دولتی متهم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان از شهروندانش خواسته است تا نسبت به آنچه "نفوذ فراگیر" از چین علیه جزیره‌ای خودگردان که پکن آن را قلمرو خود می‌داند، کاملا هوشیار باشند؛ اقدامی که از کمپین‌های رسانه‌ای تحت حمایت پکن گرفته تا حملات سایبری را شامل می‌شود.

لیو چیا-زونگ، معاون مدیر دفتر تحقیقات امنیت سایبری اداره تحقیقات تایوان به خبرنگاران گفت: گروه‌های هکری چینی مدت طولانی است که به آژانس‌های دولتی تایوان و تامین‌کنندگان خدمات اطلاعاتی آنها نفوذ کرده‌اند.

وی افزود: آنها قصد دارند تا داده‌ها و مدارک دولتی مهم را بدست آورند. برخی داده‌های دولتی احتمالا درز پیدا کرده‌اند. این تهدید بزرگی است.

دفتر لیو گفت: این حملات که از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شدند، دست‌کم ۱۰ آژانس دولتی و آدرس‌های ایمیل حدود ۶۰۰۰ مقام دولتی را هدف گرفتند. ما قادر نبوده‌ایم تا داده‌های سرقت شده را شناسایی کنیم چرا که هکرها رد خود را پنهان کرده‌اند.

این مقام تایوانی گفت: در بین نهادهایی که توسط گروه‌های هکری چینی مورد حمله و نفوذ قرار گرفته‌اند، دست‌کم چهار شرکت فن‌آوری تایوانی قرار دارد که خدمات اطلاعاتی برای دولت تامین کرده‌اند.

این در حالی است که دفتر امور تایوان چین هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است. دولت پکن مرتبا هرگونه مشارکت در حملات سایبری را رد کرده و تاکید دارد که افرادی که این کار را انجام می‌دهند، مجازات می‌کند.

لیو گفت: تایوان معتقد است که دو گروه هکری پشت این حملات سایبری یعنی "Blacktech" و "Taidoor" تحت حمایت حزب کمونیست چین قرار دارند. آنها روزنه‌ها و نقاط ضعف در سیستم‌های فراهم شده توسط تامین‌کنندگان خدمات اطلاعات دولت تایوان را هدف گرفتند.

وی افزود: آژانس‌های دولتی باید دقت در انتخاب تامین‌کنندگان خود را افزایش دهند. دفتر من در حال تحقیق درباره زنجیره تامین خدمات است تا ببیند آیا فرد یا شرکت تایوانی با این هکرهای چینی همکاری داشته‌اند یا خیر.

اخبار درباره این حملات سایبری در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان تایوان و چین مطرح شدند. چین فعالیت نظامی خود در نزدیکی تایوان را افزایش داده و هرگز استفاده از زور برای تحت کنترل گرفتن این جزیره خودگردان را انکار نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین