کد خبر: ۶۶۷۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

رییس فدارسیون کشتی: کرونا برای ورزش از جنگ نیز بدتر است

رییس فدراسیون کشتی در مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور گفت: برای ورزش، کرونا از جنگ بدتر است زیرا در جنگ پناهگاهی وجود دارد اما در کرونا هیچ پناه گاهی نیست
رییس فدارسیون کشتی: کرونا برای ورزش از جنگ نیز بدتر است
آفتاب‌‌نیوز :

«علیرضا دبیر»روز چهارشنبه در مراسم قرعه کشی لیگ برتر کشتی اظهار داشت: روزی که فدراسیون کشتی را تحویل گرفتم جسد بی‌جانی از لیگ مانده که نتیجه سیستم مدیریت بود. رسانه ها برای ترویج کشتی پای کار آمدند و پخش زنده بیش از گذشته شد.

وی با اشاره به روند نزولی گرایش به کشتی گفت: یک میلیون کشتی گیر ایرانی به ۴۵ هزار کشتی‌گیر تبدیل شده است. کشتی از جمعیت شهرنشین خارج و به مناطق حاشیه ای یا مناطق روستایی رفته است. یکی از دلایل این کار کیفیت لیگ است. فدراسیون وظیفه دارد شرایط را برای توسعه کشتی فراهم کند. لیگ ضمن توسعه کشتی معیشت ورزشکاران را نیز تامین خواهد کرد.

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: با این برنامه‌ای که ما جلو می رویم کشتی در حال نابود شدن است. این موضوع دغدعه امروز من نیست بلکه چند سال آینده است که باید نخبگان آن را به سختی پیدا کند.

دبیر افزود: برای ورزش کرونا از جنگ بدتر است زیرا در جنگ پناهگاهی وجود دارد اما در کرونا هیچ پناه گاهی نیست. اما این نباید موجب رویگردانی شود بلکه با رعایت اصول بهداشتی کشتی را دوباره راه اندازی کنیم. فوتبال روزهای اول پس از کرونا روزی چند کرونایی داشت اما امروزه می بینیم با رعایت اصول بهداشتی به کمترین میزان ممکن رسیده است.

وی تصریح کرد: به سه علت لیگ برگزار می کنیم اول کشتی به خانه مردم برود و کشتی گیران معروفیت گذشته را پیدا کنند. لیگ به آمادگی کشتی گیران کمک می کند. کشتی گیران در حدود ۱۰ ماه از تشک دور هستند. سومین علت مساله معیشت ورزشکاران است که باید برای کشتی گیر و مربی درآمد داشته باشد.
مراسم قرعه کشی بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر کشتی باشگاهای ایران در سالن آمفی تئاتر دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین