کد خبر: ۶۶۷۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

نعمتی: ۱۰ نفره کام‌بک زدن کار هر تیمی نیست

شماره ۸۸ پرسپولیس می‌گوید: شکست ۲- صفر را ۱۰ نفره ۲-۲ کرده و به قول معروف کام‌بک زدیم. سومین گل را هم زدیم و می‌توانستیم کام‌بک رؤیایی‌تری داشته باشیم و این کار هر تیمی نیست.
نعمتی: ۱۰ نفره کام‌بک زدن کار هر تیمی نیست
آفتاب‌‌نیوز :

سیامک نعمتی یکی از خوب‌های پرسپولیس در دیدار اخیر این تیم برابر گل‌گهر سیرجان بود. یحیی گل‌محمدی در این دیدار تغییر سیستم داده و از سیامک نعمتی به عنوان یکی از سه مهاجم خود (گوش راست) استفاده کرد. شماره ۸۸ پرسپولیس هم یکی از بازی‌های خوب خود را به نمایش گذاشت. نعمتی گرچه گل نزد، اما بارها در فاز تهاجمی مدافعان گل‌گهر را آزار داد و... جدیدترین صحبت‌های این بازیکن را در ادامه بخوانید.

پس از بازی با گل‌گهر سیرجان، پُست جالبی گذاشته و بابت برگرداندن نتیجه خداوند را شکر کرده بودی.
ببینید من یکی واقعاً افتخار می‌کنم در این تیم پرسپولیس بازی می‌کنم. این تیم بزرگ می‌تواند هر غیرممکنی را ممکن کند. ما در این بازی ۱۰ نفره شدیم و ۲ گل هم خوردیم، اما ناامید نشدیم و حتی می‌توانستیم برنده شویم ولی شانس با ما یار نبود.

وقتی ۲ گل در خانه حریف خوردید احساس نکردید ۱۰ نفره بازی کردن و جبران این شکست کار غیرممکنی است؟
باورکنید نه! ما سخت‌تر از این بازی‌ها را تجربه کرده و ناامید نشدیم. سعی کردیم فراموش کنیم ۱۰ نفره هستیم و باید جبران می‌کردیم.

۱۰ نفره شدن پرسپولیس به شما شوک منفی نداد؟
به هر حال اتفاقی در دقیقه ۱۵ افتاد که یک مقدار تیم ما را به‌هم ریخت. فکرش را نمی‌کردیم داور روی آن خطا به کمال کارت قرمز بدهد. من نمی‌خواهم در کار داوران دخالت کنم و کارشناس هم نیستم ولی به نظرم آن حرکت کارت قرمز نداشت.

پس از ۱۰ نفره شدن ۲ گل هم خوردید!
جمع و جور کردن تیم پس از ۱۰ نفره شدن زودهنگام خیلی سخت بود. با این حال خدا را شکر می‌کنم که توانستیم در نیمه دوم جبران کنیم.

در رختکن چه اتفاقی افتاد؟ گل‌محمدی چه چیزی گفت که از این رو به آن رو شدید؟
آقایحیی آرامش خاصی دارد. او مربی باتجربه‌ای است که به تیم اول آرامش داد و سپس تاکتیک‌های مدنظرش برای نیمه دوم را توضیح داد که مثمرثمر بود.

نتیجه ۲ بر صفر هم همه فوتبالی‌ها می‌گویند خیلی خطرناک است. شاید یک بر صفر مطمئن‌تر باشد! این‌طور نیست؟
بله، این یک قانون نانوشته فوتبالی است که نتیجه ۲- صفر خطرناک است، چون وقتی ۲- صفر تیمی جلو بیفتد و حریف یک گل بزند فشار وحشتناکی به تیم پیش افتاده وارد می‌شود و هر آن ممکن است گل دوم را هم بخورد.

اتفاقی که برای گل‌گهر سیرجان افتاد؟
ما شکست ۲ بر صفر را ۱۰ نفره ۲-۲ کرده و به قول معروف کام‌بک زدیم. سومین گل را هم زدیم و می‌توانستیم کام‌بک رؤیایی‌تری داشته باشیم و این کار هر تیمی نیست اما...

غفلت کردید؟
نه، بحث غفلت نیست. شما تصور کنید از دقیقه ۱۵ ما ۱۰ نفره شدیم. ۱۰ نفره بازی کردن بسیار سخت است و فشار زیادی به بازیکنان وارد می‌کند. شاید خسته شدیم. خلاصه هرچه بود تیم حریف گل تساوی را زد در حالی که اگر کمی خوش‌شانس‌تر بودیم می‌توانستیم دست پر از زمین خارج شویم.

تیم گل‌گهر سیرجان را چطور دیدی؟
تیمی باشخصیت که کادر فنی و مدیریتی خوبی هم دارد. این تیم به قهرمانی پرسپولیس احترام گذاشت و با تشکیل تونل درس اخلاق به فوتبال ایران داد. اینکه باید به تیم حریف و قهرمانی پرسپولیس احترام گذاشت. امیدوارم در فوتبال ایران این حرکات بیشتر دیده شود.

گل‌گهری‌ها با توجه به اینکه در خطر سقوط بودند انگیزه زیادی داشتند، اما تیم شما چطور؟ انگیزه داشتید یا اینکه پس از مسجل شدن قهرمانی در لیگ برتر دیگر انگیزه خودتان را از دست دادید؟
شما خودتان بگویید تیمی که ۱۰ نفره کام‌بک می‌زند انگیزه اش را از دست داده است؟!

نه، این حرف نگارنده نیست بلکه بسیاری از اهالی فوتبال ایران چنین صحبتی را مطرح کرده و می‌کنند!
اصلاً و ابداً قبول ندارم. ما پس از شکست نفت مسجدسلیمان قهرمان زودهنگام لیگ شدیم، اما بعد از آن با چه تیم‌هایی و در چه شرایطی بازی کردیم؟

نساجی مازندران که یک-یک مساوی شد. به ذوب‌آهن در تهران باختید و در سیرجان هم برابر گل‌گهر به تساوی پرگل ۳ بر ۳ رسیدید.
با نساجی در حالی بازی کردیم که همه دیدید این تیم هفته بعد از آن سپاهان را در اصفهان شکست داد. نساجی از استقلال مساوی گرفته و تراکتور را در تبریز شکست داده بود. از طرفی در زمین چمن مصنوعی قائمشهر بازی کردن خیلی سخت است. با این حال مساوی کردیم، اما ذوب‌آهن واقعاً بسته بازی کرد. یک گل زد و در بازی را بست. مقابل چنین تیم‌هایی بازی کردن خیلی سخت است. ذوبی‌ها در خطر سقوط بودند و ۱۱ نفره دفاع می‌کردند که با توجه به شرایط جدول شاید حق داشتند این‌طوری بازی کنند. گل‌گهر سیرجان را هم دیدید که بچه‌ها از جان مایه گذاشتند. آیا ما بی‌انگیزه شدیم؟

لیورپول هم در لیگ برتر انگلیس بی‌انگیزه شد. این مسئله جدید یا عجیبی نیست!
لیورپول را نمی‌دانم، اما ما بی‌انگیزه نشدیم و اتفاقاً هنوز هم خیلی انگیزه داریم.

شاید بعد از قرعه‌کشی نیمه‌نهایی جام حذفی این انگیزه مضاعف شده باشد. این‌طور نیست؟
ما انگیزه داشتیم و حالا باید تلاش کنیم به خاطر دل هواداران از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی هم عبور کرده و به فینال برسیم و ان‌شاءالله قهرمان شویم.

ولی فراموش نکن استقلال هم این هفته‌ها اوج گرفته است.
استقلال هم تیم و رقیب بزرگی است، اما ما پرسپولیس هستیم. با همه احترامی که برای سایر تیم‌ها قائلم باید بگویم پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی است و این موضوع را فراموش نکنید!

کم نیستند کسانی که معتقدند برنده جدال استقلال و پرسپولیس در نیمه‌نهایی قهرمان جام حذفی خواهد شد. تو هم چنین نظری داری؟
به هر جهت تیم‌های تراکتور و نفت مسجدسلیمان هم تا به اینجا جلو آمده‌اند. در جام حذفی یک اشتباه می‌تواند به قیمت حذف یک تیم منجر شود و شرایط فرق می‌کند. با همه این تفاسیر دوست داریم به عشق هواداران پرسپولیس برای دومین سال متوالی قهرمان جام حذفی شده و به آن‌ها تقدیم کنیم.

خبر ورزشی 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین