کد خبر: ۶۶۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۴
دریاسالار فالون:

حمله به ایران در برنامه نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب ـ  فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه می‌گوید علیرغم افزایش تنش‌های لفظی میان کاخ سفید و تهران در ماه های اخیر، ارتش ایالات متحده هیچ طرحی برای انجام یک اقدام نظامی غافلگیرانه علیه ایران در دستور کار ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دریاسالار ویلیام فالون روز سه‌شنبه در گفتگویی با روزنامه فایننشال تایمز چاپ لندن اظهار داشت: «تکرار هر روزه این موضوع که خطر یک جنگ دیگر خاورمیانه را تهدید می‌کند اصلا سودمند نیست، در شرایط کنونی ما واقعا به دنبال چنین چیزی نیستیم».

فالون خاطرنشان ساخت: «اینکه در پی تغییر رفتار ایران بوده و این کشور را متقاعد به پذیرش مسئولیت‌هایش کنیم یک هدف واقعی است، ولی مطمئنا در دفترچه یادداشت اقدام نظامی علیه ایران در صفحه آخر دفترچه یاداشت من قرار دارد».

فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه اظهار داشت: «کار ما در مرکز فرماندهی این نیست که شمشیر جنگ را بالای سرمان بچرخانیم، ولی ایرانی‌ها هم نباید در قاطعیت و جدیت ما در حفظ ثبات و آرامش خلیج فارس لحظه‌ای تردید داشته باشند».

وی افزود: «من نمی‌توانم چنین احتمالی را به طور مطلق نفی کنم، ولی مطمئنا در آینده نزدیک شاهد اقدام نظامی علیه ایران نخواهیم بود».

گفتنی است اغلب مقامات وزارت دفاع و فرماندهان ارتش آمریکا مخالفت صریح خود را با هرگونه ماجراجویی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز داشته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین