کد خبر: ۶۶۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۱
در نامه به سران کنفرانس اسلامی

محتشمی‌پور خواستار تحریم کنفرانس آناپولیس شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب ـ حجت الاسلام و المسلمین محتشمی پور، دبیركل كنفرانس بین‌المللی قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین به روسا و پادشاهان كشورهای اسلامی درباره كنرانس آناپولیس آمریكا تحت عنوان كنفرانس صلح پاییزی نامه نوشت.

متن كامل این نامه كه به 43 تن از سران كشورهای اسلامی ارسال شده است، به شرح زیر است:

تحولات جاری فلسطین و استمرار تجاوزات رژیم نژادپرست و اشغالگر فلسطین و قدس شرایطی بسیار خطرناك را بوجود آورده است، از طرفی در عین ناباوری همگان نیروهای فلسطینی با رفتار توطئه‌گرانه صهیونیست‌ها و اقدامات ساده انگارانه برخی از برادران فلسطین دچار اختلاف نظرهای شدیدی شده‌اند و این اختلافات موجبات تضعیف قدرت ملی فلسطینی را فراهم نموده است. همچنین برخی حكومت‌های عربی و اسلامی كه انتظار می‌رود متحدانه از آرمان فلسطین حمایت كنند دچار تردید و اختلاف گردیده‌اند.

این در حالی است كه دستاوردهای مردم فلسطین در طول دو دهه گذشته با مجاهدت‌های ملت مظلوم و در عین حال مقاوم فلسطین بسیار چشمگیر می‌باشد به نحوی كه با تلاش رهبران مقاومت و مجاهدان غیور فلسطینی، این ملت به توفیقات كم‌نظیری دست پیدا كرده است و در جریان مقاومت‌های مردمی و انتفاضه اول و دوم قدرت و عظمت این ملت ستمدیده آنچنان تقویت گردیده كه پایه‌های رژیم صهیونیست به لرزه درآمد.

بدون شك رژیم اشغالگر كه اندیشه اشغال گسترده‌تر سرزمین‌های كشورهای اسلامی (از نیل تا فرات) را در سر داشت با همین مقاومت قهرمانانه‌ی جوانان مسلمان فلسطینی، خصوصا با مبارزه نیروهای مومن حزب‌الله لبنان نه تنها در نقاط اشغال خود متوقف گردید. بلكه از طرفی مجبور به عقب نشینی از غزه و امتیازدهی سیاسی در سرزمین‌های اشغالی شد، و از طرف دیگر در لبنان نیز با خفت و خواری شكست و عقب نشینی از جنوب را پذیرا شد.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریكایی‌ها همه توان خود را برای جبران شكست‌های خود از مقاومت اسلامی در فلسطین و به ویژه در جنگ لبنان كه با لطف خداوند متعال موجب ذلت بیشتر صهیونیست‌ها و از بین رفتن طرح "خاورمیانه بزرگ‌" آمریكایی گردیده بكار گرفته است.

در چنین شرایطی برخود واجب دانستم تا با ارسال این نامه حساسی اوضاع كنونی را یادآور شوم. متاسفانه اختلافات داخلی فلسطین، شرایط دشوار منطقه، اختلاف سران كشروهای اسلامی و عربی و ضعف و سستی و بی‌تفاوتی آنان نسبت به سرنوشت فلسطین و قدس شریف موجب شده است كه اسراییل و آمریكا سعی كنند با بهره‌گیری از آن در كنفرانس پاییزی بوش شرایط خود را بهبود بخشند و در پرتو آن نیروهای مقاومت كه پرچمداران عزت و شرافت مسلمانان و سربازان واقعی آزادی فلسطین و قدس شریف می‌باشند را تضعیف نمایند.

مایلم به حضرتعالی و مقاماتی كه به این كنفرانس – كنفرانس صلح پاییزی – از سوی رییس جمهور ایالات متحده آمریكا دعوت شده‌اند تاكید كنم كه هدف‌های واقعی این كنفرانس به قرار زیر است:

1- خارج نمودن رژیم صهیونیستی از انزوای سختی كه به دنبال شكست تلخ جنگ 33 روزه تابستان سال گذشته در مقابل مقاومت مردم لبنان قرار گرفته است و نیز بازگرداندن هیبت و اعتبار نظامی گذشته اسراییل.

2- افزایش دامنه سركوب ملت مظلوم فلسطین و نیروهای شریف مقاومت.

3- بدست آوردن عادی‌سازی روابط با كشورهای غربی و اسلامی بوسیله بعضی از روسای این كشورها با رژیم اشغالگر و نژاد پرست و نامشروع اسراییل.

4- فراموش نمودن "حق بازگشت آوارگان فلسطینی" به سرزمین خود كه قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و سازمان ملل متحد بر آن تاكید دارد با پوشش توافق رسمی رهبران كشورهای عربی و اسلامی.

5- كامل نمودن دایره اشغال و ایجاد سلطه همه جانبه بر "قدس شریف" و سایر اماكن مقدسه اسلامی و مسیحی در بیت المقدس.

آمریكا در صدد است كه این اهداف را به صورت رایگاه از طرف رهبران و روسایی كه خود را نمایندگان جهان عرب و اسلام معرفی می‌كنند در كنفرانس به اصطلاح صلح پاییزی برای رژیم اشغالگر فلسطین بدست آورد.

اینجانب اعتقاد دارم كه قضیه فلسطین در یكی از حساسترین شرایط خود بسر می‌برد و ملت مظلوم فلسطین با اینكه توانسته است قدرت مقاومت خود را به نقطه تعیین كننده‌ای برساند لیكن با دو خطر بزرجگ مواجه شده است.

1- "اختلافات داخلی"

2- "توطئه‌ خارجی" توسط استكبار جهانی به رهبری آمریكا.

در شرایطی كه مساله فلسطین بیش از هر زمان دیگر به كمك‌های معنوی و حمایت‌های جدی نیامند است.

كنفرانس باصطلاح صلح پاییز در شرایطی كه مردم فلسطین در وضعیت نگران كننده اختلافات داخلی به سر می‌برند آتش فتنه‌ای خواهد بود تا مردم فلسطین را بیش از پیش گرفتار نماید.

ما وظیفه داریم تا ضمن آگاه نمودن افكار عمومی در همه جهان بخصوص در جهان اسلام و جهان عرب، سد محكمی را در مقابل كسانی كه قصد پایمال نمودن حقوق فلسطینی‌ها دارند به وجود بیاوریم.

رجا واثق دارم جنابعالی با توجه به موقعیت ممتازی كه در جامعه خو د دارید منشا خیر و بركاتی برای قضیه فلسطین و قدس شریف خواهید بود. با درك هوشمندانه و عمیق نقشه‌های شوم آمریكا و اسراییل در فلسطین و سایر كشورهای اسلامی نه تنها در این جریمه بزرگ یعنی كنفرانس پاییزی بوش سهیم نمی‌شوید و در آن شركت نمی‌كنید بلكه برای جلوگیری و خنثی‌سازی چنین اجلاس ضداسلامی و ضدانسانی اقدام مجدانه خواهید كرد.

دبیرخانه دایمی كنفرانس بین‌المللی قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین آمادگی دارد تا پیشنهادات حضر تعالی را مورد بررسی قرار داده و با سایر اعضای و مرتبطین با دبیرخانه دایمی در میان گذاشته و به تلاش خود برای حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف ادامه دهد.

1. آقای ملك عبدالله بن الحسین، پادشاه كشور اردن

2. آقای ملك عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی

3. آقای حسن مبارك، رییس جمهور مصر عربی

4. آقای جلال طالبانی، رییس جمهور عراق

5. آقای شیخ صباح حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر دولت قطر

6. آقای سلطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان

7. آقای عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس جمهور الجزایر

8. آقای زین العابدین بن علی، رییس جمهور تونس

9. آقای ملك محمد ششم، پادشاه كشور مغرب

10. آقای شیخ صباح الاحمد جابرالاحمد الصباح، امیر كشور كویت

11. آقای معمر قزافی، رهبر جماهیر متحده عربی لیبی

12. آقای ملك حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه كشور بحرین

13. آقای عمرالبشیر، رییس جمهور سودان

14. آقای علی عبدالله صالح، رییس جمهور یمن

15. آقای عبدالله یوسف احمد، رییس جمهور سومالی

16.آقای كاوایی كیباكی، رییس جمهور كنیا

17. آقای میزان زین العابدین بن المرحوم، پادشاه مالزی

18. آقای آمادو تومائی توره، رییس جمهور مالی

19. آقای عبدالله گل، رییس جمهور تركیه

20.آقای امام علی رحمان اف، رییس جمهور تاجیكستان

21. آقای ماهیندا راجاپاكسا، رییس جمهور سریلانكا

22. آقای مولیوا امیبكی، رییس جمهور آفریقای جنوبی

23. آقای حسن البوكلیا، پادشاه برونئی

24. آقای یاجودین احمد، رییس جمهور بنگلادش

25. آقای الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان

26.آقای حامد كرزای، رییس جمهور افغانستان

27. آقای یحیی جامه، پادشاه گامبیا

28. آقای هریس سیلادزیچ، رییس‌جمهوری بوسنی و هرزگوین

29.آقای سوسیلو بامبنگ یودهویونو، رییس جمهور اندونزی

30. آقای نورسلطان نظربایف، رییس جمهور قزاقستان

31. اقای عبدالله وادی، رییس جمهور سنگال

32. آقای قربانبیگ باكیف، رییس جمهور قرقیزستان

33.آقای پرویز مشرف، رییس جمهور پاكستان

34. آقای مامادوتانچا، رییس جمهور نیجر

35.آقای اومادویارآدویا، رییس جمهور نیجریه

36. آقای قربانقلی بردین حامدف، رییس جمهور تركمنستان

37. آقای یوری كاگوتاموسونی، رییس جمهور اوگاندا

38. آقای اسلام كریم اف، رییس جمهور ازبكستان

39. آقای بهارات جاگوئو، رییس جمهور گویان

40. آقای امیل لحود، رییس جمهور لبنان

41. آقای بشار اسد، رییس جمهور سوریه

42. آقای محمد عباس، رییس حكومت خودگردان فلسطین

43. آقای شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، امیر كشور امارات متحده عربی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین