کد خبر: ۶۶۷۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵

تبعات تلفیق کرونا و آنفلوآنزا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به نگرانی از فرا رسیدن پاییز به جهت پیش بینی هم افزایی شرایط کرونایی و آنفلوآنزایی گفت: نمی دانیم تبعات تلفیق کرونا و آنفلوآنزا چه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

بهروز اکرمی ۲۹ مرداد ماه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته دولت با اشاره به تقارن این هفته با ماه محرم اظهار کرد: این هفته بواسطه این تقارن از ۲۹ مردادماه تا ششم شهریورماه برگزار می شود.

وی در خصوص ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ستاد استانی در روزهای آغازین شیوع این بیماری در حوزه تصمیمات، فراتر و جلوتر از ستاد ملی عمل کرد و حتی در زمانی که تعطیلی در هیچ نقطه ای از کشور مطرح نبود، پس از برگزاری انتخابات دو روز مدارس و دانشگاه ها را تعطیل کرد که با توجه به نزدیکی استان مرکزی به قم به عنوان کانون کرونا، این اقدام باعث کنترل نسبی بیماری شد.

تبعات تلفیق کرونا و آنفلوآنزا

اکرمی با بیان اینکه استان مرکزی در ارزیابی عملکرد ستاد مقابله با کرونا جزو ۵ تا ۶ استان موفق در مدیریت کرونا اعلام شد، بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه ای که تحت فشارهای ناشی از مشکلات اقتصادی و بیماری همه گیر است، تاکید کرد و افزود: امید کالا نیست بلکه فرآیند است و تاثیرگذارانی دارد که شامل رسانه ها، افکار عمومی و دولتمردان می شود، اما نکته این است که اقدامات امیدبخش به تنهایی توسط دولت محقق نمی شود و رسانه ها در این راستا می تواند تزریق امید را در جامعه داشته باشند.

وی اظهار کرد: رسانه ها موتور محرکه جامعه هستند و می توانند با نقد بجا امید را ترویج کنند، دشمن به اندازه کافی در جهان به دنبال تهیه خوراک ناامیدی هست، در چنین شرایطی نباید دل مردم را با اخبار ناامیدکننده خالی کرد.

معاون استاندار در خصوص کمک صنایع بزرگ به موضوع کنترل کرونا تصریح کرد: برخی کارها و مشارکت ها بخشنامه ای نیست، دلی است. اولین تجربه استفاده از نهادهای مدنی در مقابله با کرونا در کشور، توسط استان مرکزی صورت گرفت و در حال حاضر ۴۰ نفر از سمن ها در بازرسی های حوزه کرونا حضور دارند. صنایع هم باید مسئولیت اجتماعی خود را به انجام برسانند، البته برخی صنایع بزرگ اقدامات و کمک هایی انجام دادند ولی انتظارات موجود به خوبی پاسخ داده نشد.

وی با ابراز نگرانی درخصوص فرا رسیدن پاییز با توجه به شیوع ویروس کرونا و آنفلوآنزا اظهار کرد: نمی دانیم تبعات تلفیق کرونا و آنفلوآنزا چه خواهد شد و نگرانیم، البته برای تامین واکسن آنفلوآنزا جای نگرانی نیست و گروه های پرخطر حتما واکسن رایگان دریافت می کنند.

اکرمی در خصوص برخی شلوغی و سفرها به استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا امکان اعمال محدودیت و ممنوعیت تردد در استان مرکزی وجود ندارد، اما قطعا به تجمعات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ورود می کنیم و در خصوص میدان سه راهی خمین و استقرار برخی مسافران در این میدان قطعا به فرمانداری اراک برای رسیدگی، ماموریت خواهیم داد.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه کرونا باعث شده است که ۲۰ درصد مشاغل کشور از بین برود و این امر حداقل باعث بیکاری ۶ میلیون نفر شده است که دولت در آن دخالت و تقصیری ندارد، گفت: طی یکی دو سال اخیر دولت مشکلات بسیاری داشته است که نمی توان بسیاری از آنها را مطرح کرد که بخشی از آن ناشی از تحریم ها و بخشی ناشی از کروناست ولی نباید اظهار ضعف کرد به همین دلیل باید در رفع مشکلات مشارکت کرده و اولویت های را مشخص کرد و با مشارکت جمعی این اولویت ها را محور مطالبات قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین