کد خبر: ۶۶۷۴۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱

گورستان جدید تهران کجاست؟

مدیران بارها اعلام کرده‌اند که پایتخت نیازمند گورستان جدید است و هربار از یک مکان جدید نام می‌برند؛ اما عضو شورای شهر تهران این بار می‌گوید: که ۵ نقطه را انتخاب کرده‌ایم و تاکید می‌کنم که این نقاط در جنوب تهران نیست و به‌زودی جانمایی‌ها اعلام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران در این باره به خبرگزاری فارس می‌گوید: در کمیته محیط‌زیست شورای شهر، درباره احداث گورستان جدید بحث‌هایی شده است و درحال جانمایی مناطقی برای احداث گورستان جدید هستیم.

وی با تاکید بر این موضوع که گورستان جدید باید دسترسی ترافیکی داشته باشد و مطالعات قبلی درباره آن انجام می‌شود، عنوان کرد: بنابراین می‌توان در شرق و غرب تهران قبرستان‌های جدیدی ایجاد کرد که جزو برنامه‌های شورای شهر است. در جنوب تهران هم که بهشت زهرا را داریم و در شمال هم از دسترسی‌های شرق و غرب استفاده می‌‌شود.

گورستان جدید تهران کجاست؟

به اعتقاد این عضو شورای شهر، گورستان‌های جدید باید با محورهای مواصلاتی بزرگ در ارتباط باشند و دسترسی به مترو هم وجود داشته باشد. باید مطالعات صورت گیرد و گورستان‌ها باید همانند بهشت‌زهرا امکانات داشته باشند.

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته سلامت شورا نیز در این باره می‌گوید: پیشرفت‌های خوبی در جانمایی گورستان صورت گرفته است. ۵ نقطه را انتخاب کرده‌ایم و تاکید می‌کنم که این نقاط در جنوب تهران نیست و به‌زودی جانمایی‌ها اعلام می‌شود. زمانی که بهشت‌زهرا احداث شد، بسیاری از گورستان‌های محلی هم درحال فعالیت بودند اما بعد از مدتی فعالیت آنها متوقف و تنها گورستان رسمی، بهشت‌زهرا شد. گورستانی با وسعت ۷۵۰ هکتار که برای خود شهری محسوب می‌شود.

احمد مسجدجامعی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز می‌گوید: قرار بود ظرفیت بهشت‌زهرا تنها برای ۲۵ سال باشد؛ اما درحال‌حاضر ۵۰ سال از عمر آن می‌گذرد.وی ادامه داد: مطالعه گورستان‌های تهران باید جدی گرفته شود. واقعیت این است که این ظرفیت امروز با مشکل مواجه شده است و در ساختار جدید بهشت‌زهرا، دیگر آن بهشت‌زهرای پنجاه سال پیش نیست و کارکردهای ملی پیدا کرده است. بنابراین خوب است برای ساختار گورستان‌ها فکر ویژه‌ای کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین