کد خبر: ۶۶۷۵۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

مازندران نروید؛ فقط یک شهرستان سفید است

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت مازندران در مدت‌زمان شیوع ویروس کرونا از هموطنان درخواست کرد از هرگونه سفر غیرضروری به مازندران جدا خودداری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان گفت: این استان در اسفندماه خیز بیماری را در اغلب شهرستان‌ها تجربه کرد. در اوایل فروردین با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها و تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایت‌های ستاد استان، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان روند نزولی و در خرداد به پایداری نسبی رسید.

متاسفانه علی‌رغم توصیه‌های اکید بهداشتی، از تیرماه شاهد افزایش ابتلا و بستری در کلیه شهرستان‌های این استان هستیم و هم‌اکنون کلیه شهرستان‌های استان به جز یک شهرستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و نموادر ابتلا و بستری در شهرستان‌هایی نظیر رامسر، آمل، ساری و قائمشهر نگران‌کننده است. گرچه طی دو هفته اخیر شاهد کاهش نسبی در موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستان‌ها هستیم ولی وضعیت بیماری همچنان در این استان حساس و شکننده است.

مازندران نروید؛ فقط یک شهرستان سفید است

وی در خصوص میزان استفاده از ماسک در مازندران توضیح داد: میزان استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز خرید، اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها ۸۲ درصد، در وسایل نقلیه درون‌شهری و برون‌شهری ۷۲ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط متصدیان شاغلان واحدهای صنفی و صنعتی ۸۴ درصد است. میزان استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات و سازمان‌ها و بانک ۸۵ درصد است.

لاری افزود: از زمان شیوع بیماری در استان مازندران بیش از ۱۱۵هزار بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است و بیش از هزار مورد به علت عدم رعایت پروتکل‌ها به مراجع قضایی معرفی شده و ۹۸۸ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

وی گفت: درخواست ما از هموطنان آن است که از هرگونه سفر غیرضروری به مازندران جدا خودداری کنند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، مهم‌ترین راه برون‌رفت از وضعیت بیماری تقویت عزم و اراده ما در رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است و امیدواریم با رعایت این اصول شاهد قطع زنجیره بیماری در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین