شاید برای خیلی از کسب و کارها مهم است که سبد تبلیغاتی خود را چگونه انتخاب کنند یعنی تمامی هزینه تبلیغاتی خود را در شبکههای اجتماعی هزینه کنند یا در گوگل و یا در شبکههای نیتیو؟
بهترین روش به نظر ما سبد تبلیغاتی معقولی هست که تمامی موارد بالا را پوشش دهد یعنی نصف سبد به تبلیغات گوگل ادز اختصاص ییدا کند و ۲۵ درصد در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و ۲۵ درصد مابقی تبلیغات نیتیو باشد.
بهتر هست در مورد هر کدام از این روشها توضیح کوتاهی بدهیم تا کامل آشنا شوید.
تبلیغات گوگل ادز چیست؟
تبلیغات گوگل ادوردز بهترین و جامعترین روش بازاریابی آنلاین در حال حاضر میباشد که بیشتری نتیجه را در بر دارد.
گوگل ادز یک سرویس تبلیغات برخط، توسعه یافته توسط شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان برای نمایش نسخهای مختصر از تبلیغات برای کاربران وب جهانگستر هزینهای پرداخت میکنند. روش گوگل ادز تا حدودی بر اساس کوکیها و قسمتی نیز بر پایه کلید واژههای تعیین شده توسط تبلیغکنندگان است. این نتایج در بالای صفحه، سمت راست آنها یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی نشان داده میشوند. این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادز ایجاد شدهاند. قابلیتهای ادز برای نمایش تبلیغات فقط محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحهٔ نتایج جستجوی وب نیست و بسیار متنوعتر و گستردهتر است.
سئو چیست؟
بهینهسازی موتور جستجو؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، بهاختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یکروند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وبسایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وبسایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست میآوردند و این بازدیدکنندگان میتوانند به مشتری تبدیل شوند که اولین عامل در یک سئوی خوب طراحی سایت بهینه شده و حرفهای میباشد.
سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی میشود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی میشود.
تبلیغات همسان یا محتوایی چیست؟
تبلیغات محتوایی یا همسان به نوعی از تبلیغات آنلاین در فضای وب گفته شده که درواقع با همانندسازی قالب و ظاهر کلی تبلیغ با رابط کاربری (UI) صفحات وبسایت، باعث جلب توجه بیشتر کاربران آنلاین وب سایت و عدم آزار آنان از تبلیغات و وبسایت مربوطه میشوند. مهمترین مزیت اصلی تبلیغات native یا محتوایی این است که با نمایش تبلیغ به صورت هماهنگ با ظاهر سایت، یکپارچگی کلی، هویت بصری سایت و تجربه کاربری (UX) را حفظ کنند همچنین، نرخ CTR تبلیغات افزایش یابد و کسب درآمد قابل توجهی از تبلیغات برای صاحبان سایت صورت بگیرد.
تفاوت گوگل ادز و سئو
تفاوت گوگل ادز و سئو جز پرداخت مالی برای گوگل تفاوت چندانی ندارد. تمام کارهایی که برای سئو انجام میدهید مانند: از متا تگها، عنوانها و لینک گذاری صحیح به صفحهی هدف در گوگل ادز باید رعایت شود. البته اگر شما به علاوه سئو و بهینه سازی سایت مسلط باشید و بتوانید سایت خود را در موتور جستجوگر گوگل بهینه نمایید، بهینه سازی از تبلیغات گوگلی کم هزینهتر خواهد بود
کاهش هزینهی گوگل ادز
برای کاهش هزینه تبلیغات گوگل ادز کافی است برای هر کلمهی که قصد ادز دارید یک صفحهی مشخص در سایت خود تعریف کنید و آن صفحه را بهینهسازی کنید. سعی کنید url، عنوان، محتوا و متا تگ دقیقا با کلمهی موردنظر همخوانی داشته باشد و متناسب با صفحه هدف باشد. تبلیغات گوگلی باید بر اساس هدف انجام گردد و شما یک کلمه کلیدی را به عنوان هدف برای وب سایت خود تعیین میکنید و بر روی آن کار میکنید. هرچه صفحه ورودی شما با کلمه انتخاب شده مرتبط باشد هزینه شما کمتر میشود. اما اگر کلمهای را انتخاب کنید که به وب سایت شما مرتبط نباشد هزینه آن برای شما بسیار بالا خواهد بود.