کد خبر: ۶۶۷۵۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

انتقاد تند کامالا هریس از ترامپ

کامالا هریس در گردهمایی انتخاباتی حزب دموکرات رسما معاونی جو بایدن، نامزد این حزب برای ریاست جمهوری را پذیرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

خانم هریس از رهبری ضعیف دونالد ترامپ در کاخ سفید انتقاد کرد و گفت آمریکایی‌ها شایستگی رهبرانی بهتر را دارند.

کامالا هریس اولین زن غیرسفیدپوستی است که از طرف یک حزب عمده آمریکا برای رسیدن به کاخ سفید وارد کارزار انتخاباتی می‌شود.

انتقاد تند کامالا هریس از ترامپ

به دلیل همه‌گیری کرونا گردهمایی انتخاباتی حزب دموکرات برخلاف دوره‌های قبلی بدون جمعیت بزرگ و برنامه‌های پرزرق‌وبرق انجام شده است و در آن سخنرانی‌های ویدئویی زنده یا ضبط‌شده پخش شده است.

از جمله پیام‌هایی که در این گردهمایی پخش شد صحبت‌های باراک اوباما بود که برخلاف سنت رئیس‌جمهوران سابق آمریکا به تندی از رئیس‌جمهوری کنونی، یعنی دونالد ترامپ، انتقاد کرد.

کامالا هریس در سخنرانی پذیرش معاونی جو بایدن، که در یک سالن عمدتا خالی انجام شد، آمریکا را در آستانه نقطه‌ای سرنوشت‌ساز دانست و به رهبری دونالد ترامپ تاخت.

خانم هریس گفت: "این آشفتگی دائمی سرگردانمان کرده است. این بی‌کفایتی ما را به وحشت می‌اندازد. و این سنگدلی باعث می‌شود فکر کنیم تنها مانده‌ایم."

"مساله این است که چیزی بهتر از این در توان ما است و ما شایستگی خیلی بهتر از این‌ها را داریم."

او گفت آمریکایی‌ها باید رئیس‌جمهوری را انتخاب کنند که می‌توانند کارهای مهم را به سرانجام برساند. او وعده داد که در کنار جو بایدن به بازسازی آمریکا و گذر آن از بحران کرونا و تنش‌های نژادی کمک خواهد کرد.

واکسن نژادپرستی؟

خانم هریس در صحبت‌هایش از "نژادپرستی ساختاری" در آمریکا انتقاد کرد و گفت این مشکلی است که "واکسن ندارد."

خانم هریس با انتقاد از تبعیض‌ها و نابرابری‌های مختلف نژادی در آمریکا، به نرخ بالای مرگ‌ومیر آقریقایی‌تبارها و لاتین‌تبارهای آمریکا در همه‌گیری کرونا اشاره کرد.

او گفت: "این ویروس چشم ندارد، اما به درستی می‌داند که ما چه طور همدیگر را می‌بینیم. سیاهان، لاتین‌ها و بومیان آمریکا به طور نامنتناسبی رنج می‌کشند و می‌میرند. این تصادفی نیست، بلکه نتیجه نژادپرستی ساختاری است. بیایید روراست باشیم، نژادپرستی واکسن ندارد."

با پذیرش رسمی نامزدی معاونت رئیس جمهور آمریکا، اگر جو بایدن در انتخابات پیروز شود کامالا هریس اولین زن و اولین فرد غیرسفیدپوستی خواهد بود که به این مقام می‌رسد.

با توجه به سن آقای بایدن گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره بخت خانم هریس برای نامزدی در دوره بعدی مطرح شده است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین