کد خبر: ۶۶۷۵۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

این ۱۲ نفر، یک تریلیون دلار ثروت دارند

برای نخستین بار مجموع ارزش ثروت ۱۲ ثروتمند نخست آمریکا از یک تریلیون دلار عبور کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

موسسه تحقیقات سیاسی آمریکا اعلام کرد که از زمان شیوع همه گیری کرونا تاکنون مجموع ثروت ۱۲ فرد ثروتمند آمریکا در مجموع ۴۰ درصد ( معادل ۲۸۳ میلیارد دلار) افزایش یافته و برای نخستین بار به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است. طبق اعلام این موسسه، تا پایان هفته دوم ماه ژوئیه، جف بزوس با ۱۸۹.۴ میلیارد دلار ثروت کماکان ثروتمندترین فرد در آمریکا و جهان است و پس از وی بیل گیتس با ۱۱۴ میلیارد دلارر، مارک زاکربرگ با ۹۵.۵ میلیارد دلار، وارن بافت با ۸۰ میلیارد دلار، الون ماسک با ۷۳ میلیارد دلار، استیو بالمر با ۷۱ میلیارد دلار، لری الیسون با ۶۷.۴ میلیارد دلار، سرگی برین با ۶۵.۶ میلیارد دلار، آلیس والتون با ۶۲.۵ میلیارد دلار، جیم والتون با ۶۲.۳ میلیارد دلار و راب والتون با ۶۲ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین افراد در آمریکا هستند.

این گزارش با انتقاد از تمرکز قدرت و ثروت در آمریکا در دست عده ای خاص می افزاید: واضح است که این ۱۲ نفر چه قدرتی دارند و این یک جامعه الیگارشی است نه یک جامعه دموکراتیک.

این ۱۲ نفر، یک تریلیون دلار ثروت دارند

چاک کالینز- محقق این موسسه نوشت: از ابتدای امسال تا هجدهم مارس ثروت این ۱۲ نفر ۹۶ میلیارد دلار کاهش یافت اما پس از آن به سرعت صعودی شد و به جز وارن بافت که دو میلیارد دلار کمتر از سپتامبر ۲۰۱۹ ثروت دارد، بقیه این افراد به طرز محسوسی ثروتمندتر شده اند.

الون ماسک و جف بزوس بیشترین افزایش ثروت را داشته اند. مجموع ثروت این ۱۲ نفر اکنون از مجموع تولید ناخالص داخلی اتریش و بلژیک بیشتر شده است و این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که میلیون ها آمریکا بر اثر شیوع کرونا شغل خود را به طور موقت یا دائمی از دست داده اند و بیش از ۱۷۰ هزار نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین