کد خبر: ۶۶۷۵۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

حمله خونین طالبان به نیروهای "خیزش مردمی"/ دست‌کم ۱۴ کشته

مقام‌های محلی ولایت تخار می‌گویند که شب گذشته جنگجویان طالبان به نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی مرزی خواجه بهاءالدین حمله کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد هجری، سخنگوی والی تخار به محفوظ ذبیدی، خبرنگار بی‌بی‌سی گفت که در نتیجه این حمله که حوالی ساعت دوازده و نیم شب گذشته آغاز شد، ۱۰ نفر از نیروهای خیزش مردمی و یک نفر از سربازان مرزی کشته شدند.

اما یک مقام محلی که نخواست نامش در گزارش درج شود، می‌گوید ۱۳ نفر از نیروهای خیزش مردمی و یک سرباز مرزی کشته شدند. منابع مردمی در محل نیز این آمار را تایید کرده‌اند.

حمله خونین طالبان به نیروهای

سخنگوی والی تخار می‌گوید که نیروهای کمکی به محل رسیده و حملات مخالفان مسلح را دفع کردند و در نتیجه شش نفر از جنگجویان طالبان به شمول سرگروه آنها کشته شده و چهار نفر دیگرشان نیز زخمی شدند.

به گفته او، نیروهای خیزش مردمی نیز در این درگیری چهار زخمی داده‌اند.

این درگیری در منطقه لاله گذر ولسوالی خواجه بهاء الدین رخ داده و گفته شده که حمله به سه پاسگاه نیروهای خیزش مردمی صورت گرفته است.

نیروهای خیزش مردمی پیش از این نیز در این منطقه تلفات سنگین را از مخالفان مسلح دیده بودند.

در برخی مناطق افغانستان شماری از گروه‌های مسلح محلی شکل گرفته که به گروه‌های "خیزش مردمی" موسوم‌اند و گفته می‌شود که در برابر شورشیان مسلح می‌جنگند.

ولسوالی خواجه بهاءالدین از مناطق ناآرام ولایت تخار است و در نزدیکی مرز با تاجیکستان واقع شده است. شورشیان در بیشتر بخش‌های این ولایت هر از گاهی دست به حملات خونین می‌زنند.

منطقه خواجه بهاء الدین و در همجواری آن منطقه درقد در شمال ولایت تخار از مسیرهای اصلی قاچاق مواد مخدر به تاجیکستان و آسیای میانه است. گفته می‌شود که نیروهای طالبان از قاچاق مواد مخدر سود می‌برند.

ولسوالی خواجه بهاء الدین از مهمترین مناطق استراتژیک در ولایت تخار است که طالبان در زمان حاکمیت‌شان که حدود ۸۰ درصد خاک این کشور را در تصرف داشتند، این منطقه را به دست نیاورده بودند اما در سال‌های اخیر بارها این ولسوالی شاهد حملات طالبان بوده است.

تلفات نیروهای امنیتی در شرق افغانستان

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار در شرق نیز از حمله طالبان به چند پاسگاه نظامی خبر داده‌اند.

عطاء الله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید که شب گذشته در ولسوالی خوگیانی طالبان بر چند پاسگاه نیروهای امنیتی حمله کردند و هر دو طرف تلفاتی داشتند.

به گفته او در درگیری شب گذشته ۱۰ نیروی طالبان و چهار سرباز افغان کشته شدند.

او می‌گوید که نیروهای امنیتی در این درگیری دو زخمی داشته اما شمار زخمیان طالبان مشخص نیست.

خوگیانی از ولسوالی‌های ناامن ننگرهار است و حملات طالبان در این اواخر به نیروهای امنیتی در این منطقه افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین