کد خبر: ۶۶۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

آمریکا به دنبال حکم مجدد مرگ برای بمب گذار ماراتن بوستون

دادستان کل آمریکا بار دیگر به دنبال حکم مرگ برای بمب‌گذار مارتن بوستون است.
آمریکا به دنبال حکم مجدد مرگ برای بمب گذار ماراتن بوستون
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۳۱ ژوئیه، دادگاه استیناف در بوستون دستور داد که بخشی از اتهامات "جوهر سارنایف"، بمب گذار ماراتن بوستون مورد بررسی قرار گیرد و حکم مرگ وی لغو و دادگاهی جدیدی برگزار شود.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا گفته که وزارت دادگستری قصد دارد تا این حکم را مورد تجدیدنظر قرار دهد و حتی آن را به دیوان عالی ارجاع دهد.

سارنایف در سال ۲۰۱۵ به مرگ محکوم شد. او به ارتکاب ۳۰ جرم متهم است که از جمله می توان به توطئه و استفاده از سلاح برای کشتار جمعی اشاره کرد. جوهر سارنایف در جریان آن واقعه به همراه برادرش، تیمورلنگ، دو بمب را در میان تماشاگران و نزدیک خط پایان مارتن بزرگ سالانه بوستون منفجر کردند که در پی آن سه تن کشته و بیش از ۲۶۰ تن مجروح شدند.

جوهر و برادر بزرگترش تیمورلنگ سارنایف شهروندی آمریکا و قرقیزستان را داشتند و اجداد آنها هم اهل چچن‌ بودند. این دو در روز ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۳ دو بمب را که در کوله‌پشتی‌های خود جا داده بودند در نزدیکی خط پایان ماراتن بوستون کار گذاشتند و خود از محل دور شدند.

پس از شناسایی این دو برادر، عملیات بزرگی در سطح شهر بوستون شکل گرفت و پلیس و یگان ضدتروریست بوستون برای سه روز در تعقیب جوهر و تیمورلنگ بودند. تیمور سارنایف در جریان تیراندازی پلیس کشته شد اما جوهر که زخمی هم شده بود چند روز بعد در حالی که درون یک قایق تفریحی پارک شده در حیاط یک خانه در حوالی بوستون پنهان شده بود، دستگیر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین