کد خبر: ۶۶۷۶۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

پادشاه سعودی شماری از مسؤولان این کشور را برکنار کرد

پادشاه سعودی طی فرمانی شماری از مقام‌های این کشور را به علت فساد و زمین‌خواری برکنار کرد.
پادشاه سعودی شماری از مسؤولان این کشور را برکنار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «سلمان بن عبدالعزیز» روز جمعه استانداران 2 استان «املج» و «الوجه» و نیز فرماندهان مرزبانی آن استان‌ها را برکنار کرد.

بر اساس این گزارش، در این فرمان همچنین، مسؤول تخلفات و رسیدگی وزارت کشور و معاون وی و همچنین مسئولان اداره تخلفات «مدینه منوره»، «تبوک» و «عسیر» به اتهام فساد برکنار شدند.

سلمان همچنین مسؤولان شهرداری‌های مدینه منوره و منطقه تبوک و همچنین شهردار تبوک و رؤسای شورای شهر املج، الوجه و السوده را از سمت خود برکنار کرد.

پادشاه سعودی مسؤولان پروژه‌های مناطق گردشگری العلا و دریای سرخ را به اتهام فساد و زمین خواری برکنار کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری واس، سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان در حال تحقیق از مسؤولان این 2 پروژه گردشگری به اتهام زمین خواری پنج هزار قطعه زمین در پروژه دریای سرخ و ده‌ها قطعه زمین در پروژه گردشگری شهر تاریخی العلا و پروژه السوده در شهر أبها واقع در جنوب عربستان هستند.

سلمان همچنین «عواد بن عید البلوی» مدیرکل نیروهای گارد مرزی عربستان را بازنشسته کرد.

دولت عربستان به ویژه پس از روی کار آمدن «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور، اقدامات شدیدی علیه نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده‌ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی و مذهبی را به بهانه اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت و تاکنون شماری از آنان را به زندان و یا اعدام محکوم کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین