کد خبر: ۶۶۷۶۷۳
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

کره جنوبی از احتمال پایان دادن به پیمان امنیتی با ژاپن خبر داد

کره جنوبی بار دیگر تصریح کرد که می تواند پیمان تبادل اطلاعات محرمانه با ژاپن را در هر زمانی پایان دهد و از ژاپن خواست تا نظارت های صادراتی به کره جنوبی را تسهیل کند.
کره جنوبی از احتمال پایان دادن به پیمان امنیتی با ژاپن خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی روز جمعه در نشست روزانه این وزارتخانه درباره رسیدگی دولت به پیمان دوجانبه امنیتی موسوم به GSOMIA از ژاپن خواست تا در مذاکرات دوجانبه از تصمیم خود برای سختگیرانه تر کردن کنترل های صادراتی برگردد.

این پیمان هر ساله به طور خودکار تمدید می شود اما هرکدام از طرفین می توانند ۹۰ روز قبل از تاریخ انقضای آن خروج خود را اعلام کنند مهلت زمانی برای این کار ۲۴ آگوست (۳ شهریور) است.

ماه اوت سال گذشته کره جنوبی به ژاپن گفت در واکنش به تصمیم ژاپن برای تشدید کنترل ها بر صادرات به کره جنوبی، این کشور از پیمان امنیتی دوجانبه خارج خواهد شد.

اما در ماه نوامبر کره جنوبی با امید به حل و فصل این مسئله از طریق مذاکره، تصمیم خود برای خروج از این پیمان را به حال تعلیق درآورد.

پیمان اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه (GSOMIA) که آمریکا، ژاپن و کره جنوبی امضا کرده اند تا روز سوم شهریور اعتبار دارد و کره جنوبی به دلیل اختلافات با ژاپن آن را متوقف کرده است.

هدف از این قرارداد تبادل اطلاعات نظامی و داده های مربوط به تحولات شبه جزیره کره و کره شمالی میان سه کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین