کد خبر: ۶۶۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۲
در پارک پردیسان

سازمان محیط زیست سیرک راه انداخت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- در حالی كه اكوپارك طبیعت پردیسان به عنوان یك مركز آموزشی محیط زیست شناخته می‌شود، سازمان حفاظت از محیط زیست با راه‌اندازی یك سیرك در این پارك موافقت كرده است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا هم اكنون حدود 20 كانتینر حیوان در ضلع جنوبی پارك طبیعت پردیسان مستقر شده و قرار است در این محل یك سیرك ایتالیایی با همكاری سازمان حفاظت محیط زیست راه‌اندازی شود.

این در حالی است که به گفته یک بیولوژیست، سیرك از نظر محیط زیست عبارت از بهره‌برداری و استثمار جانوران و نگهداری آنها در شرایط بسیار سخت است. محل فعلی سازمان حفاظت از محیط زیست نیز در همین پارک قرار دارد. 

دكتراسماعیل كهرم، بیولوژیست و متخصص حیات وحش این امر را كاملا غیرانسانی و غیرعلمی دانست و تصریح كرد: هیچكدام از دوستداران محیط زیست با این امر موافق نیستند.

دكتر كهرم تاكید كرد: تعجب می‌كنم سازمان حفاظت محیط زیست كه وظیفه حفظ حیات وحش دارد، این چنین وظایف خود را زیر پا گذاشته ،به طبیعت و جانوران ایران و دوستداران آن توهین كند.

وی در پایان گفت: سیرك به جز بد آموزی چیزی نداشته و برای سازمان محیط زیست و صادر كنندگان این مجوز بسیار متاسفم.

مهندس وحید نوروزی، رییس هیأت مدیره جمعیت آوای سبز نیز گفت: استقرار یك سیرك در محدوده سازمان محیط زیست به عنوان حافظ طبیعت و حیات وحش طنز بسیار تلخی است كه فقط از عهده این سازمان برمی‌آید!

وی افزود: اگر قرار بود این سیرك برای سرگرمی مردم فعالیت كند بهتر بود با نهادها و گروه‌های دیگری هماهنگ می‌شد و این كه چه تعمدی بوده كه این سیرك در محدوده سازمان محیط زیست برقرار شود جای تعجب است و ما منتظر پاسخ مسئولان سازمان محیط زیست در این خصوص هستیم.

رییس هیأت مدیره جمعیت آوای سبز گفت: تمام قوانین موجود در سازمان حفاظت محیط زیست كه شرح وظایف این سازمان است، به حوزه حفاظت از حیات وحش می‌پردازند و همگی مبتنی بر حفاظت از حیوانات وحشی است ؛ در هیچ جای آن نیامده كه سازمان از سیرك و باغ وحش حمایت كند.

وی گفت: این سازمان صرفا می‌تواند به ایجاد موزه‌های تنوع‌زیستی برای ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم در حوزه‌های محیط زیست اقدام كند.

رییس هیأت مدیره جمعیت آوای سبز با اشاره به وضع بسیار بد سیرك‌های پراكنده در شهرهای مختلف كشور تصریح كرد: وجود این سیرك‌ها این سؤال را در ذهن تداعی می‌كند كه آیا سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشكی كشور حتی یك بار نیز به سراغ این سیرك‌ها رفته‌اند تا حیوانات دربند و اسیر آن را مورد كنترل قرار دهند؟

وی تاكید كرد:هرچند در پارك طبیعت پردیسان هزاران متر ساختمان ایجاد كرده‌اند اما از نظر مردم تهران محدوده‌ امنی برای حفاظت از محیط زیست است ، اما دیگر راه‌اندازی سیرك در این قلمرو سبز جزو عجایب روزگار است.

این اقدام مسؤولان سازمان محیط زیست اعتراض جمع زیادی از تشكل‌های دوستدار محیط زیست را برانگیخته است به شكلی كه بسیاری از آنها این اقدام سازمان حفاظت محیط زیست را خیانت به وظیفه قانونی این سازمان می‌دانند.
مسؤولان این سیرك اعلام كرده‌اند بر اساس توافق انجام شده با سازمان حفاظت محیط زیست، كارمندان این سازمان می‌توانند با ارایه معرفی‌نامه از تخفیف برخوردار شوند.

قرار است حیواناتی مانند اسب پا كوتاه، خرس، مار بوآ، شیر، پلنگ و ... در این سیرك از پنجشنبه شب فعالیت كنند!


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین