کد خبر: ۶۶۷۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

ترامپ: شرکت کم رای دهندگان سیاهپوست در سال ۲۰۱۶ به نفعم تمام شد

یک نشریه آمریکایی با استناد به محتوای یک فایل صوتی افشا شده گزارش کرده، دونالد ترامپ طی یک نشست خصوصی در محل برج متعلق به خودش چند روز قبل از آغاز ریاست جمهوری‌اش اظهار کرده، شرکت کم سیاهپوستان در انتخابات ۲۰۱۶ به پیروزی او در این انتخابات کمک کرده است.
ترامپ: شرکت کم رای دهندگان سیاهپوست در سال ۲۰۱۶ به نفعم تمام شد
آفتاب‌‌نیوز :

نشریه پولتیکو با تایید فایل صوتی این جلسه عنوان کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این فایل صوتی در زمانی که هنوز رئیس جمهور منتخب به شمار می‌رفت، گفته است: بسیاری از سیاهپوستان در انتخابات شرکت نکردند و به هیلاری رای ندادند، چون من را دوست داشتند. می‌دانید که این تقریبا به همان اندازه به دست آوردن رای آنها خوب است و این عالی بود.

به گزارش پایگاه هیل، این جلسه با اعضای یک گروه حامی حقوق رای دادن Drum Major Institute که توسط مارتین لوترکینگ جونیور پایه گذاری شده و با تمرکز بر مسائل مربوط به حقوق مدنی برگزار شد.

از جمله شرکت کنندگان این جلسه مارتین لوترکینگ III، ویلیام واچتل، جیمز فوربس، جانی ماک و اسکات رچلر بودند.

توتسی وارهول، رئیس دفتر سابق واچتل، این جلسه را برای پولتیکو شرح داده و به آنها فایل صوتی آن را داده است؛ جلسه‌ای که موضوعش بحث بر سر قوانین شناسایی و دسترسی رای دهندگان بوده است.

وارهول به این رسانه عنوان کرد، ترامپ این نشست را با نام بردن از دوستان و مشاهیر سیاهپوست حامی خود شروع کرده و مجموعه‌ای از اقلام یادبود شامل کفش اسنیکر متعلق به شکیل اونیل، ستاره سابق بسکتبال آمریکا، کمربند مایک تایسون و صندلی‌اش در برنامه "کارآموز" را نشان داد.

وارهول به پولتیکو گفت: اولین چیزی که هرگز نمی‌توانم فراموش کنم این است که وقتی وارد شدیم، ترامپ اسم همه این مشاهیر سیاهپوست را برده و تلاش کرد این توهم را به دست دهد که آنها دوستانش هستند.

طبق گزارش پولتیکو، رینس پریباس، اولین رئیس دفتر ترامپ، جارد کوشنر، مشاور ارشد ترامپ و اوماروسا مانیگو در این نشست شرکت داشتند.

ترامپ در این نشست از شرکت رای دهندگان سیاهپوست و لاتین تباری که از کمپینش حمایت کردند تحسین کرد.

ترامپ در یک بخش دیگر این فایل صوتی بعد از رها کردن یک تماس تلفنی به اتاق نشست بازگشته و به حاضران در اتاق می‌گوید: "این دوستتان باراک (اوباما) بود" و گفت که آنها "ارتباطی بسیار خوب دارند".

ترامپ به حاضران در اتاق گفت، "بهتر از هر کس دیگری به آفریقایی-آمریکایی‌ها از جمله آنهایی که در اتاق جلسه هستند گوش می‌کند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین