کد خبر: ۶۶۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳

کلاهبرداری میلیاردی به‌بهانه سرمایه‌گذاری در آموزش کنکوری‌ها

شخصی که با تبلیغ درباره سرمایه‌‌گذاری در مؤسسه آموزشی دانش‌آموزان و کنکوری‌ها 11 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :

متهم با آگهی تبلیغاتی سرمایه‌‌گذاری در سایت دیوار خود را مدیر یکی از مؤسسات آموزشی بوشهر معرفی کرده و با راه‌‌اندازی محلی به نام مؤسسه آموزشی با همکاری همسرش با وعده‌های سرمایه‌گذاری دروغین آموزشی، توانست مال‌باختگان را ترغیب و تطمیع کند و در ادامه کار مبالغی از متقاضیان کلاهبرداری و دریافت کرد.

او به مال‌باختگان می‌گفت مبالغ دریافتی از سرمایه‌گذاران برای برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه، آموزشی و تقویتی و در راستای پرداخت هزینه کرایه محل برگزاری کلاس و هزینه حضور استادان پروازی استفاده می‌شود و سپس از مجموع شهریه دریافتی از دانش‌آموزان که چندین برابر هزینه پرداختی سرمایه‌گذاران است و پس از کسر هزینه‌های اولیه، درصد بالایی سود به آنها پرداخت می‌شود.

کلاهبرداری میلیاردی به‌بهانه سرمایه‌گذاری در آموزش کنکوری‌ها

متهم پس از دریافت وجه از مال‌باختگان، دیگر پاسخ‌گوی تلفن آنها نبود و با ارسال پیام‌های تهدید به قتل از طریق شبکه واتس‌آپ و ترساندن آنها، از مراجعه شکات به مراجع قضائی و پلیسی جلوگیری کرد. در تحقیقات علمی و پی‌جویی کارآگاهان سایبری پلیس فتا، هویت متهم که اهل یکی از شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر و دارای سوابق متعدد کیفری است مشخص و در بررسی‌های تکمیلی معلوم شد او از محل سکونت خود متواری شده است. در ادامه اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی مخفیگاه مرد کلاهبردار انجام شد.

پس از تحقیقات صورت‌گرفته، مشخص شد متهم به‌علت شکایت شاکی خصوصی و با موضوع اختلاف حساب در یکی از زندان‌های استان بوشهر است. او با هماهنگی مرجع قضائی به پلیس فتا منتقل شد و در‌حالی‌که ابتدا منکر هرگونه جرمی بود، با مشاهده مستندات گردآوری‌شده به‌ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن پذیرفتن جرمش گفت: این کلاهبرداری را برای پرداخت بدهی‌های قبلی‌ام انجام دادم. من به افرادی بدهکار بودم و آنها از من شکایت کرده بودند اما پولی نداشتم که طلب‌شان را بپردازم به همین دلیل تصمیم گرفتم با کلاهبرداری مبلغی را به دست بیاورم و مشکلم را حل کنم.

در ادامه معلوم شد متهم وقتی به‌خاطر مسائل مالی در زندان بود، قصد داشت با سپردن وثیقه آزاد شود و از کشور فرار کند.

سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتای بوشهر با تأیید این خبر گفت: احتمال افزایش مال‌باختگان و مبلغ نهایی کلاهبرداری وجود دارد و باید تحقیقات و بررسی‌های تکمیلی انجام شود.

سرهنگ قاسمی به شهروندان برای پیشگیری از متضرر‌شدن در جرم کلاهبرداری اینترنتی توصیه کرد: به صرف مشاهده آگهی درج‌شده در سایت دیوار یا سایر سایت‌های واسط اینترنتی، به ادعای اظهار‌شده اعتماد نکنید و پس از تحقیقات کامل و اطمینان از اصالت موضوع، اقدام به فعالیت و سرمایه‌گذاری کنید و ترجیحا از‌طریق مؤسسات و ارگان‌های معتبر، نیازمندی کاری و سرمایه‌گذاری خود را دنبال کنید.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین