کد خبر: ۶۶۷۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

سناتور دموکرات: به برجام برگردیم

الیزابت وارن سناتور دموکرات آمریکا در توئیتی درخصوص ضرورت بازگشت آمریکا به برجام، با بیان اینکه سیاست های دونالد ترامپ باعث انزوا و تضعیف امنیت آمریکا می شود، تاکید کرد: بیایید دوباره به برجام برگردیم.
آفتاب‌‌نیوز :

این سناتور دموکرات روز یکشنبه در توئیتی نوشت: فقط کشورهای مشارکت کننده در توافق هسته ای ایران می توانند تحریم های سازمان ملل علیه این کشور را اعمال کنند اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از این توافق خارج شده است.

حرف های الیزابت وارن بار دیگر تایید می کند که تکاپوی دولت دونالد ترامپ برای اعمال مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران، اقدامی غیرقانونی و مورد انتقاد جامعه جهانی است.

سناتور دموکرات: به برجام برگردیم

الیزابت وارن نوشت: سیاست ترامپ در قبال ایران امنیت ما را کاهش می دهد و ما را در بین متحدان آمریکا منزوی تر می کند.

وی افزود: بیایید دوباره به توافق هسته ای ملحق شویم و از این طریق، ایران را به تعهداتش در قبال این توافق پایبند کنیم.

این توئیت وارن در واکنش به تکاپوی اخیر دولت ترامپ برای فعال سازی سازوکار ماشه مطرح شده است؛ اقدامی که منتقدان زیادی در داخل آمریکا دارد و جامعه جهانی نیز یکپارچه مخالف آن است. متحدان اروپایی آمریکا از جمله فرانسه، بریتانیا و آلمان تلاش دولت آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه را غیرقانونی توصیف کرده اند.

«مکانیسم ماشه» موجب برقراری دوباره همه تحریم‌های تعلیق شده سازمان ملل متحد می‌شود. اگر از زمان فعالسازی این مکانیسم تا ۳۰ روز قطعنامه‌ای در شورای امنیت مبنی بر تمدید تعلیق تحریم‌ها به تصویب نرسد، ۶ قطعنامه تحریمی پیشین به صورت خودکار علیه ایران فعال می شوند. البته یکی از گزینه‌های مورد علاقه آمریکا آن است که در کمتر از یک ماه آینده قطعنامه‌ای در این زمینه در شورای امنیت مطرح شود؛ به طور قطع کاخ سفید آن را وتو کند و مسیر بازگشت تحریم‌ها هموار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین