کد خبر: ۶۶۸۰۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵

دلیل محبوبیت سریال «بازی تاج و تخت» از زبان علیرضا داوودنژاد

علیرضا داوودنژاد کارگردان پیشکسوت سینما گفت: این روزها عمدتا در خانه هستم، مگر در موارد خاصی که برای خرید بیرون می‌روم و در آن زمان هم ماسک می‌زنم.
دلیل محبوبیت سریال «بازی تاج و تخت» از زبان علیرضا داوودنژاد
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا داوودنژاد نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما که سابقه پنج دهه حضور در سینمای ایران را دارد بیان کرد: در حال نوشتن یک سریال با عنوان متل قو هستم؛ این فیلمنامۀ داستانی است که مایه های طنز دارد و از جریانات جاری در زندگی روزمره خانوادگی و اجتماعی الهام می‌گیرد، برای نمایش در شبکۀ خانگی ساخته می‌شود. پس از شیوع ویروس کرونا بیشتر زمانم را به مطالعه و دیدن فیلم می‌گذرانم؛ به ویژه در این ایام سریال‌هایی که در این سال‌ها آمده بود و ندیده بودم را تماشا کردم؛ مثل سریال تاج و تخت که سریالی سرگرم کننده بود.

داوود نژاد در پاسخ به این موضوع که چرا چنین سریالی با داستان تاج و تخت تا بدین حد محبوبیت یافت، گفت: داستان این سریال یک افسانه بود آن هم در روزگاری که زندگی ما از این افسانه ها خالی شده است؛ افسانه هایی که در عین حال بیانگر زندگی روزمره و وقایع و خلقیات امروزی ما نیز هست؛ از ولع قدرت گرفته تا حرص مال و طلب لذت و توسل به انواع فریبکاری برای دستیابی به آنها.

کارگردان فیلم‌های نازنین (۱۳۵۳)، نیاز(۱۳۶۹)، بچه‌های بد (۱۳۷۹)، مرهم (۱۳۸۹) مصائب شیرین ۱و۲ (۱۳۹۷) و کلاس هنرپیشگی (۱۳۹۰) در مورد تازه‌ترین کارش یادآور شد: آخرین فیلمی که ساخته‌ام مصائب شیرین ۲ بوده که هنوز اکران نشده است.

داوودنژاد در توضیح کارهایی که در ایام کرونا انجام می‌دهد، گفت: آدم وقتی که در خانه است و تنها می شود و زمان زیادی هم دارد، خواه ناخواه متوجه خودش و عمری که پست سر گذاشته و همچنین فرصت‌هایی که سوزانده و اشتباهاتی که کرده است، می‌شود؛ مخصوصا که مرگ هم پشت در و پنجره کمین کرده باشد و در کوچه و بازار پرسه بزند!

وی افزود: مرور خاطرات و رسیدگی به بعضی از مناسبات و برنامه‌هایی برای اندک سالیان احتمالی مانده در پیش رو، از جمله کارهای این روزهای من است. روزهایی که از تعلیق و اضطراب و افسردگی و ملال دور نیست و باید مراقب بود و با برنامه‌ریزی و اشتغال از تاثیرات سو و عمیق‌تر آن جلوگیری کرد.

داوودنژاد در مورد رعایت مسائل بهداشتی این روزها گفت: عمدتا در خانه هستم مگر موارد خاصی که برای خرید بیرون می‌روم و در آن زمان هم ماسک می‌زنم.

وی در پاسخ به این موضوع که چرا برخی زدن ماسک و احتیاط‌های لازم در این روزها را جدی نمی‌گیرند، خاطرنشان کرد: به نظرم این رفتار بیان بی‌خیالی و غفلت و یا نوعی به ستوه آمدگی از مشکلات زندگی روزمره است؛ البته نه این که این افراد تعمدا و خودآگاه دنبال بیمارشدن باشند اما نوعی نشانه است؛ مانند نمونه‌های بیشمار بی‌احتیاطی در رانندگی و یا مثلا موتورسواری که در زمستان برفی و یخ بندان خیابان‌ها زن و چند بچه را بر ترک موتور می‌نشاند و در اتوبان‌ها گاز می‌دهد و کسی هم جلودار او نیست.

داوودنژاد در توضیح علت حضورش (به عنوان بازیگر) در فیلم شنای پروانه (ساختۀ محمد کارت ۱۳۹۸) یادآور شد: محمد کارت پیشم آمد و به عنوان جوانی که در صدد ساختن اولین فیلم سینمایی خود است از من درخواست همکاری داشت؛ ضمن این که یکی از فیلم‌هایش بچه‌خور (۱۳۹۷) را دیده بودم و فیلم‌نامه شنای پروانه را نیز خوانده بودم و به نظرم متفاوت و جالب آمده بود؛ و علاوه بر همه این ها دوستم رسول صدرعاملی نیز اصرار داشت که من حتما این کار را انجام بدهم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
arman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
2
8
تو کی هستی بیای درمورد سریال و فیلم هالییود نظر بدی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین