کد خبر: ۶۶۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۵

از حرف احمدی‌نژاد برداشت بد نکنید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمدتقی رهبر» عضو فراکسیون اصولگرایان معتقد است در معرفی مفسدین اقتصادی و امنیتی نباید تعارف کرد و اگر جرم آنها محرز شده است حتما مانند سایر مجرمین باید اعلام شود.

نماینده اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در خصوص اظهارات احمدی‌نژاد در دانشگاه علم و صنعت مبنی بر اینکه «جلسه دانشگاه کلمبیا را امام زمان(عج) اداره می‌کرد»، گفت: منظور آقای احمدی‌نژاد از اینکه جلسه را امام زمان اداره می‌کردند،‌ کمک آقا بوده‌است.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: ما معتقدیم ائمه ما به افرادی که خالصانه قدم بردارند کمک می‌کنند و نباید از این حرفها برداشت بد ‌کرد.

رهبر با اشاره به اینکه «همه متدینین از ائمه در کارهای سخت کمک می‌گیرند»، گفت: حتی امام(ره) نیز می‌گفتند که امام زمان(عج) ما را یاری کردند،‌ پس وقتی ما در امور توجه به ائمه داریم در شرایط خاص مدد عینی به ما می‌رسد، ولی منظور این نیست که معجزه‌ای صورت گرفت، آقای رییس‌جمهور هم ادعای معجزه نداشته‌اند.

وی سپس در مورد اظهارات «غلامحسین الهام» مبنی بر اینکه «رییس جمهوری در طرح اتهامات علیه منتقدان همانند حضرت علی‌(ع) عمل کرده»، اظهار داشت: امیرالمومنین وقتی روی رفتار و کردار شخصی مساله‌ای داشتند، نامه می‌نوشتند و به صراحت نام وی را می‌بردند مانند عبیدالله زیاد، عبدالله بن‌عباس و یا به عثمان‌بن عنف نامه می‌نویسند که چرا به فلان مهمانی رفتی؟ نامه‌های امیرالمومنین به نام افراد بوده و پنهان نیز بوده است. یا امیرالمومنین نامه عزل حاکمی را می‌نوشتند و به دست شاکی می‌دادند. بنابراین علی(ع) مخفیانه کاری انجام نمی‌دادند همین که نامه می‌نوشتند و نام آن افراد را می‌بردند یعنی ما رودربایستی با کسی نداریم.

عضو فراکسیون اصولگرایان افزود: اگر مفسدین امنیتی، اقتصادی و یا اجتماعی باشند چرا نام اینها معرفی نشود و چرا توجیه می‌شود که نام می‌بریم ولی عملی صورت نمی‌گیرد؟ این نیز قابل قبول نیست.

رهبر گفت: اگر افرادی تخلف کردند و تخلفشان نیز محرز شده است و شبهه‌ناک نباشد که آبرویی کسی بی‌جهت برده شود به نظر می‌رسد معرفی این افراد اشکالی ندارد، اگر شخصی به بیت‌المال دست برد و میلیاردها دزدید، سرقت وی از آن دزد و قاچاقچی که نامش در رسانه‌ها می‌آید که بدتر است.

وی اظهار داشت: بنابراین تبعیضی نباید بین معرفی متخلف وجود داشته باشد، شخصی جاسوسی کرده یا دزدی از بیت‌المال از آن قاچاقچی که نامش بارها برده می‌شود، بدتر است و اینکه رییس جمهور گفتند معرفی می‌کنند حتما باید این کار را انجام دهند و جایی برای تعارف وجود ندارد.

نماینده اصفهان افزود: منظور آقای الهام این است که سیره ائمه برای ما درس است. خود ائمه نیز توصیه‌ای کرده‌اند که نمی‌توانیم مانند آنها باشیم ولی باید به آنها اقتدا و از آنها پیروی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین