کد خبر: ۶۶۸۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
یک مسئول در اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد

قرمز، زرد و سفید؛ تئوری بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: امسال با سه وضعیت قرمز، زرد و سفید برای شروع سال تحصیلی مواجه هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

داوود بهرامی با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی، اظهار کرد: امسال قطعا سال تحصیلی متفاوت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه خواهیم کرد؛ به طوری که در وهله اول زمان قطعی شروع سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال با سه وضعیت قرمز، زرد و سفید برای شروع سال تحصیلی مواجه هستیم، افزود: ولی شروع سال تحصیلی با هر یک از این سه وضعیت با مصوبه و تکلیف ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا خواهد بود. در هر سه وضعیت آمادگی کامل و حداکثری را داریم و همه فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی، تربیتی و پشتیبانی مدارس برای هر سه وضعیت آماده شده است.

قرمز، زرد و سفید؛ تئوری بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور

این مسئول ادامه داد: در سال تحصیلی جدید اگر با وضعیت قرمز به استقبال سال تحصیلی برویم همه آموزش‌های ما در فضای مجازی و غیرحضوری و از طریق بستر شبکه شاد خواهد بود. در وضعیت زرد نیز آموزش‌های نیمه‌حضوری بخشی از طریق فضای مجازی و بخشی هم از طریق آموزش‌های حضوری و در کلاس‌های فیزیکی مدارس خواهد بود.

بهرامی با بیان اینکه در هر حال تعیین هر یک از این وضعیت‌ها و نحوه شروع سال تحصیلی و فعالیت‌های آموزشی با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود، تصریح کرد: دو اصل آموزش و امنیت و سلامت به عنوان اصلی‌ترین حقوق دانش‌آموزان برای متولیان دستگاه تعلیم و تربیت استان قلمداد می‌شود و در صورت عدم تزاحم آموزش و سلامت که هر دو جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود ولی در صورت تزاحم، سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی ما محسوب می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: بحث بعدی، حساسیت‌های پوشش آموزشی همه لازم‌التعلیمان است. تلاش بر این است که با آموزش‌های حضوری - غیرحضوری - مجازی و از طریق شبکه شاد و تولید درس‌نامه و جزوات آموزشی همه دانش‌آموزان در سطح استان زیر چتر آموزشی و فعالیت‌های تربیتی قرار گیرند و این اطمینان را به خانواده‌ و اولیای دانش‌آموزان داده می‌شود که در کنار تضمین سلامت دانش‌آموزان، نسبت به ارائه با کیفیت خدمات آموزشی هم برنامه‌های تدوینی دقیقی را ترسیم کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی، همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های مسئول استانی و با هم‌گرایی شکل‌گرفته در درون دستگاه تعلیم و تربیت استان و با همراهی مطلوب همانند سال تحصیلی گذشته در اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی شاهد بازگشایی مطلوب مدارس باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین